Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:04:22 GMT

عظیمی میرآبادی: جشنواره مقاومت مخصوص گروه خاصی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۹۸۸

عظیمی میرآبادی: جشنواره مقاومت مخصوص گروه خاصی نیست

نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به صورت آنلاین برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح امروز با حضور مهدی عظیمی میرآبادی دبیر این جشنواره و احد میکائیل‌زاده مدیر روابط عمومی آن برگزار شد. 

این نشست رسانه‌ای به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بدون حضور خبرنگاران و به صورت آنلاین از طریق سایت آپارات، سایت جشنواره و صفحه اینستاگرامی آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این نشست و پس از خیرمقدم احد میکائیل‌زاده، مهدی عظیمی گزارشی از جشنواره مقاومت ارائه کرد و گفت: جشنواره فیلم مقاومت در 15 دوره قبل تحت عنوان جشنواره دفاع مقدس یا هر عنوان دیگر برگزار می‌شد، اما با تغییر رویکرد به جشنواره فیلم مقاومت تغییر نام داد و حرکتی جهانی شد. به نظرم اتفاقات جشنواره اتفاقی ویژه است. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری روایت فتح دو مسئولیت راهبردی دارد؛ یکی تقویت سینمای دفاع مقدس به‌عنوان سینمای طراز انقلاب و دیگری حمایت از هنرمندان سینمای انقلاب است. این جشنواره در همین راستا تعریف شده است و تلاش می‌کند گامی در این زمینه بردارد. 

وی با اشاره به بخش مدافعان سلامت گفت: در این بخش میزان آثار رسیده شگفت‌آور بوده است. از 128 کشور بیش از هزار اثر دریافت کردیم و به نظر می‌رسد که دغدغه انسانی خوبی در این زمینه شکل گرفته است. البته نگاه انسانی که در آثار ایرانی است کمتر در آثار خارجی دیده می‌شود و از نظر این که نسبت به همنوعان خود نگرانی داریم برایمان افتخار است چرا که همدلی مؤمنانه‌ای در کشور شکل گرفته است. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از اقدامات برای برگزاری منظم جشنواره ایجاد دبیرخانه دائمی بود. در گذشته، فاصله بین دو جشنواره باعث قطع رابطه می‌شد اما ایجاد دبیرخانه دائمی باعث شد کار به گونه‌ای پیش برود که فاصله نیفتد و کارها پیگیری شود. فعلاً بنا داریم این جشنواره به صورت دو سالانه برگزار شود. 

عظیمی در پاسخ به سؤالی درباره جذب طیف‌های مختلف فیلمسازی گفت: انجمن انقلاب سینمای دفاع مقدس این داعیه را دارد، چون دفاع مقدس و مقاومت مخصوص هیچ گروه خاصی نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را مصادره کند. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر حمایت‌های مالی از فیلمسازان گفت: باید بگویم که از شرایط به وجود آمده به دلیل بیماری کرونا بسیار متأسفیم. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برنامه دارد اما علی‌القاعده تعریف جشنواره معلوم است و کار تولیدی در جشنواره وجود ندارد. جشنواره به دنبال جریان‌سازی و فضاسازی است. 

عظیمی ‌میرآبادی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه که آیا بهتر نبود هزینه برگزاری جشنواره در این شرایط صرف تولید فیلم سینمایی در حوزه دفاع مقدس شود، تأکید کرد: هزینه برگزاری این جشنواره از یک فیلم سینمایی معمولی هم کمتر است و اگر یک فیلم به ویترین سینما اضافه شود اتفاق عجیب و غریبی رخ نمی‌دهد اما فضایی که در جشنواره به وجود می‌آید تا افراد با یکدیگر ارتباط بگیرند، از تولید فیلم سینمایی اثرگذارتر خواهد بود. 

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درباره بودجه این جشنواره و سهم سازمان سینمایی در آن گفت: جشنواره که تمام شد گزارش مفصلی درباره منابعی که دریافت کرده‌ایم ارائه خواهیم کرد و فکر می‌کنیم اکنون زمان مناسبی برای بیان اعداد و ارقام نباشداما همان‌طور که در پاسخ سؤال قبلی گفتم، هزینه برگزاری جشنواره از ساخت یک فیلم سینمایی پایین‌تر است. 

او درباره برگزاری این جشنواره در دو بخش گفت: اول می‌خواستیم فقط در هفته بسیج جشنواره را برگزار کنیم، اما اگر در یک هفته برگزار می‌شد ممکن بود به دلیل حجم بالای اخبار و اطلاعات مخاطب آن را پس بزند. بنابراین یا باید حجم برنامه را کم می‌کردیم که خوب نبود یا باید مدت زمان را طولانی می‌کردیم که این به نظرمان بهتر بود. علاوه بر این ترجیح دادیم جشنواره را در دو مقطع برگزار شود که اگر به دلیل ویروس کرونا در بازه‌ای دچار مشکل شد در زمان دیگر آن را برگزار کرده باشیم. 

وی همچنین در خصوص صیانت از آثاری که در جشنواره به  نمایش در‌می‌آید، گفت: ترفندهایی برای این موضوع دیده‌ایم که محرمانه است و در جلسه‌ای خصوصی آن ترفندها را توضیح می‌دهم.

عظیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بخش فیلمسازان بسیجی گفت: این بخش جدی و استراتژیک است و فکر می‌کنم آینده سینمای مقاومت می‌تواند تا بخش زیادی مدیون حضور جدی این افراد باشد. البته کسانی که در این بخش شرکت کرده‌اند فقط بسیجی‌ها نیستند آنهایی که تفکر بسیجی دارند هم در این گروه‌اند. 

او از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای در خصوص سردار سلیمانی خبر داد و گفت: اگر مشکلی از بابت بیماری کرونا پیش نیاید مراسمی در کنار مزار شهید سلیمانی برگزار می‌کنیم که مربوط به بخش سیدالشهداست. این بخش با یاد و نام ایشان در جشنواره آورده شده است.

مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد: بر خلاف دوره‌های قبل، این دوره از جشنواره کاملاً بین‌المللی است. این جشنواره، صرفاً جشنواره دفاع مقدس نیست بلکه جشنواره مقاومت است. موضوعات ما در فراخوان نشان می‌دهد که گسترده است و به صورت انحصاری به مقاومت نمی‌پردازد. مبنای طراحی جشنواره شانزدهم بیانیه گام دوم است و بر اساس موضوعات آن عمل کردیم. 

مستند "پای دیوار مرز" امشب پخش می‌شودآثار داستانی کوتاه بخش مدافعان سلامت جشنواره مقاومت معرفی شدند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما مستند سینمای مستند جشنواره فیلم مقاومت سینما مستند سینمای مستند جشنواره فیلم مقاومت جشنواره مقاومت سینمای انقلاب فیلم سینمایی فیلم مقاومت بین المللی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرشاد رنجبر که پیش از این با ساخت فیلم کوتاه «ناطق» جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرده بود، این بار «چوپان» را روانه جشنواره‌های بین‌المللی می‌کند و در اولین گام در جشنواره آلمان حضور یافته است.
این جشنواره هر ساله در«BABELSBERG KONRAD WOLF » قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی در اروپا بستری برای فیلمسازان جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را از سراسر دنیا به نمایش در بیاورند.
پنجاه و سومین دوره جشنواره«sehsuchte» از ۲۵ تا ۲۸ آوریل (۶ تا ۹اردیبهشت) در موزه فیلم پوتسدام آلمان برگزار می‌شود.


«چوپان» روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.
نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهرشاد رنجبر،تهیه‌کننده: مژگان رایگان، رضا فتح الهی‌پور، گروه کارگردانی: آرمان اسماعیلی، راوین طاهامی، علی باقری، مدیر فیلمبرداری: داوود ملک حسینی، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، موسیقی: آریا گازر، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مسیحا اصلانی، گریم: مونا طباطبایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، منشی صحنه: ارغوان نادعلی،عکاس: صحرا جمشیدی، مدیر تولید: امیر پیرصالحی، پخش بین‌الملل: مهرشاد رنجبر و مریم بختیاری مشاور رسانه: سمیرا افتخاری

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896294

دیگر خبرها

  • اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی