Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در خصوص سرانجام ۲۵۰ اتوبوسی که قرار بود تا پایان شهریور ماه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه شود، گفت: مسوولان شهرداری امیدوار بودند تا آخر شهریور ماه تعدادی مینی‌بوس و اتوبوس تحویل شود، ولی چون قرارداد با موانعی روبرو بود و امضاء آن با تاخیر مواجه شد، به نظر می‌رسد اولین سری در مهر ماه تحویل ناوگان حمل‌ونقل شهرداری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به وعده دولت در تامین اتوبوس برای شهرداری‌های کشور، گفت: دولت اعلام کرده بود ۱۹ هزار اتوبوس به شهرداری‌های کشور تزریق می‌شود که ۴ هزار دستگاه آن سهم کلانشهر تهران بود، اما متاسفانه تا کنون این تصمیم دولت عملی نشده است.

علیخانی گفت: این در حالی است که در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حدود  ۲ هزار اتوبوس با پرداخت ۱۰۰ درصدی دولت خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران تزریق شد، در دولت آقای خاتمی نیز حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس با پرداخت ۱۰۰ درصدی دولت خریداری شد. در دولت آقای احمدی‌نژاد نیز حدود دو هزار دستگاه اتوبوس که ۸۰ درصد هزینه آن را دولت و ۲۰ درصد آن را شهرداری پرداخت کرد به ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران اضافه شد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اظهار داشت: تنها دولتی که مصوبات خیلی خوبی در زمینه حمل‌ونقل داشت اما هیچ اتوبوسی به ناوگان تزریق نکرد، دولت آقای روحانی بود.

او در واکنش به اینکه خود شهرداری هم در این مدت حتی یک اتوبوس به ناوگان خود اضافه نکرد، اظهار داشت: کارخانجات داخلی به دلیل تحریم‌ها تقریبا تعطیل هستند و قادر به تولید اتوبوس نیستند چون بخش زیادی از قطعات اتوبوس‌ها از خارج وارد می‌شود، خرید مستقیم از خارج نیز برای شهرداری به این سادگی نیست. در این چند سال شهرداری فقط توانست حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس برای خطوط بی آر تی خریداری کند و اخیرا هم قرارداد خرید ۲۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس را با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد کرده است.

وعده وزارت صمت، نیاز شهرداری تهران را برآورده نمی‌کند

علیخانی درباره اعلام نظر وزارت صمت مبنی بر اینکه تا پایان سال می‌تواند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید کند و از شهرداری‌ها خواسته است که درخواست و پیشنهادات خود را ارائه دهند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که کشور می‌تواند در حد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری برای تمام شهرداری‌های کشور تولید داشته باشد، اگر این تعداد بخواهد تقسیم شود، چه تعدادی به تهران خواهد رسید؟ پس مشخص است محدودیت وجود دارد و نمی‌توانند نیاز شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران را برآورده کنند. 

مذاکره برای ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: شهرداری مذاکراتی با برخی شرکت‌های واردکننده اتوبوس داشته است، از طرفی شرکتی با شهرداری مشهد در زمینه تامین اتوبوس برقی اعلام آمادگی کرده است که این شرکت برای تامین اتوبوس برقی در تهران نیز اعلام آمادگی کرده و قرار است در هفته‌های آینده جلسه‌ای برگزار شود و اگر توان تامین اتوبوس برقی را داشته باشند، شهرداری تهران حتما از این موضوع استقبال خواهد کرد و شورای شهر نیز شهرداری را ترغیب می‌کند تا نسبت به عقد قرارداد و تامین اتوبوس برقی اقدام کند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد احتمال عقب افتادن زمان تحویل اتوبوس و مینی‌بوس‌های خریداری شده از ایران خودرو تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و رشد قیمت‌ها اختلاف نظری در زمینه قیمت اتوبوس و مینی بوس‌ها ایجاد شده بود که خوشبختانه با تعامل طرفین حل شد، اما باید بپذیریم که شرایط کشور ما عادی نیست و در بحران اقتصادی قرار داریم و در این شرایط بحرانی پیش‌بینی اتفاقات برای روز بعد هم امکان‌پذیر نیست. 

او در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تا کنون پولی بابت قرارداد با ایران خودرو پرداخت کرده است، گفت: یک مشکل ضمانت وجود داشت که قانونا باید رفع می‌شد، اما در پرداخت پیش پرداخت از سوی شهرداری مشکلی وجود نداشت و به احتمال زیاد باید پرداخت شده باشد.

کد خبر 550480 برچسب‌ها اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران رئیس کمیسیون عمران و حمل تامین اتوبوس برقی شورای شهر تهران ناوگان حمل ونقل شهرداری تهران دستگاه اتوبوس شهرداری ها مینی بوس بوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران جزییات فروش آنلاین میوه وسبزیجات را در شهر تهران را تشریح کرد.

قیمت فروش آنلاین با قیمت خرید حضوری از میادین یکسان است

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت فروش آنلاین با قیمت میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکسان است، ادامه داد: هزینه ارسال برای هر سبد کالایی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم (۱۰ قلم کالا) ۲۴ هزار و پانصد تومان است.

امکان مرجوعی میوه و سبزیجاتی که از نظر کیفیت مشکل دارند، وجود دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر بدون تبلیغات، حدود ۸۰۰ سبد کالا در ماه برای شهروندان ارسال می‌شود، گفت: در صورتی که میوه‌ای برای شهروندان ارسال شد و کیفیت قابل قبولی نداشت و از نظر کیفیت مشکل داشت، امکان مرجوعی وجود دارد.

بختیاری‌زاده ادامه داد: در صورتی فروش آنلاین در منطقه‌ای تحت پوشش نبود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد اطلاع دهند.

فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی؛ نیمه اول امسال

وی در ادامه با اشاره به اینکه فروش آنلاین در حال حاضر مختص میوه، سبزی و صیفی جات است، تصریح کرد: فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی هم در ۶ ماهه ابتدای سال آغاز خواهد شد.

بختیاری زاده تاکید کرد: میانگین اختلاف محصولات میوه و تره بار شهرداری تهران با سطح بازار ۴۲ درصد و این اختلاف در سبزیجات ۲۹ درصد است.

زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه میانگین زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است، ادامه داد: زمان و ساعت کاری ارسال فروش آنلاین سازمان میادین در روز‌های شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر، روز پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۲ و در روز‌های تعطیلی رسمی سفارش گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. همچنین سفارش‌هایی که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵، ثبت شود بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ ارسال خواهند شد. شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپر اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش میوه و تره بار، درخواست خود را خرید ثبت کنند.

گفتنی است یکی از مزایای خرید آنلاین از سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران صرفه‌جویی در وقت و همچنین کاهش ترافیک برای شهروندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران