Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این که شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزا هستند، فرصت ثبت‌نام افراد جویای کار و متقاضیان وام‌های مشاغل خانگی را تا ششم مهرماه از طریق مراجعه به سایت inhb.ir اعلام کرد.

«عماد تشکری» در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری بهاباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مشاغل آسیب دیده از کرونا، گفت: تا پایان خردادماه، هفت هزار و ۳۰۸ طرح از مشاغل آسیب دیده کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که سه هزار و ۷۱۰ طرح، تسهیلات خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​وی افزود: مشاغل شهرستان بهاباد عمدتاً کشاورزی و دامپروری است لذا درخواست زیادی از این شهرستان در سامانه ثبت نشده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مورد تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال روستایی و عشایری، اظهار کرد: بخش‌کشاورزی که شامل کشت زعفران، گیاهان دارویی، دامپروری و غیره می‌شود، در شهرستان بهاباد ۹۸ درصد از تسهیلات دریافتی را به خود اختصاص داده و دو درصد دیگر مربوط به بخش‌های صنعت و خدمات است.

وی با اشاره تعهد نداشتن برخی از طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کردند نسبت به اشتغالزایی، افزود: حدود ۲۷ طرح در شهرستان که مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بالا تسهیلات دریافت کرده‌اند، به تعهد ایجاد اشتغال خود عمل نکردند که این امر موجب حساسیت نهادهای نظارتی استان شده است امیدواریم کمیته‌های نظارت با کمک فرماندار این مشکل را رفع کنند.

تشکری به امضای تفاهم‌نامه میان اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، افراد جویای کار و متقاضیان وام‌های مشاغل خانگی به جای دریافت تسهیلات، از سوی جهاددانشگاهی یزد آموزش داده می‌شوند و پس از توانمندسازی، به بازار کار متصل خواهند شد، متقاضیان برای ثبت نام تا شش مهر فرصت دارند به سایت inhb.ir  مراجعه کنند.

این مسئول استان در مورد نحوه تخصیص اعتبارات اشتغالزا، گفت: ۲۰ درصد از اعتبارات به بخش تعاون اختصاص داده شده و در بقیه موارد سعی داریم طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، شهرستان بهاباد ۵۹ تعاونی فعال با بیش از ۱۴۰۰ عضو دارد و از این تعداد ۴۷۰ نفر بانوان هستند که نشان از توجه آنها به بخش تعاون دارد، این تعاونی‌ها برای ۵۵۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون كار و رفاه اجتماعي يزد تسهیلات اشتغالزایی شهرستان کمتر توسعه یافته مشاغل خانگی اداره کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک

احمدرضا طحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خوروبیابانک، تعهدات اشتغال در سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برگزاری متسمر و مداوم جلسات این کارگروه ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک افزود: تداوم و افزایش نظارت‌ها در حوزه اشتغال، پیگیری اعطای تسهیلات اشتغال جاماندگان تبصره ۱۶، اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و دیگر حوزه‌ها، تسهیلات بند (د) تبصره ۱۶، اطلاع رسانی سامانه کاریابی و جستجوی اشتغال، موارد مرتبط با اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات اشتغال زایی از جمله مواردی است که در جلسه اخیر این کارگروه بیان شد.

کد خبر 6085673

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند