Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت پاکسازی زمین تصریح کرد: روز جهانی  پاکسازی زمین فرصت مغتنمی برای گسترش آگاهی در این زمینه است.  

به گزارش ایسنا، شینا انصاری با اشاره به اینکه زمین در رویارویی با انواع مخاطرات و آلودگی هایی که بشر به وجود آورده است، در وضعیت ناسالم به سر می برد که این وضعیت وظیفه انسان را در برابر حفظ و حراست از تنها سکونتگاه بشر بیش از پیش پررنگ می سازد، گفت: روز جهانی پاکسازی زمین فرصت مغتنمی برای گسترش آگاهی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهارکرد: منابع طبیعت فرصتی برای انسان است و برای استمرار زیست و زندگی بشر ضروری است اما امروزه این فرصت ارزشمند به دست خود انسان ها در معرض نابودی قرار گرفته است. استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف و تولید زباله‌های پلاستیکی باعث آلودگی زمین شده است، بطوری که در سال‌های اخیر تولید زباله بیش از پیش افزایش یافته است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: روز جهانی پاکسازی زمین تلنگری است تا بیش از پیش به موضوع پر اهمیت حفظ و حراست از زمینی که تنها مأمن و پناهگاه انسان به شمار می رود، پرداخته شود و این فرصت را در اختیار انسان ها قرار می دهد تا برای حیات سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنند، کاری کنند. از این رو بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان با شرکت در برنامه‌های پاکسازی طبیعت در این روز نمادین بر خطرات نابودی زمین توسط پسماندها بویژه پسماندهای سمی صنعتی و پسماندهای پلاستیکی تاکید می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، انصاری با اشاره به برنامه های متعدد پاکسازی معابر، خیابان ها و بوستان های شهری از پسماند که به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین از سوی انجمن های مردم نهاد اجرا می شود و گفت : ابتکار عمل‌های متعدد فعالان محیط زیست با تاثیر بر ارتقای آموزش عمومی در مورد خطرات مرتبط با پراکنده شدن زباله در طبیعت می تواند در میان مدت اثرات نامطلوب پلاستیک و پسماند را در طبیعت کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند زباله های پلاستیکی روز پاکسازی زمین اداره کل محیط زیست شهرداری تهران روز جهانی پاکسازی زمین بیش از پیش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش جمعیت همیار کرج در سال جدید با موضوع بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، فعالان اجتماعی، معلمان، دانش آموزان و اصحاب رسانه در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

روز زمین پاک فرصتی برای آموزش و ارتقای آگاهی شهروندان و مسؤولان و نیز افزایش مسؤولیت پذیری آنان در حفظ و نگهداری از زمین است.

در این همایش علاوه بر شنیدن گزارش مدیران استانی و شهری مرتبط با محیط زیست و اجرای سرودهای دانش آموزی، افشین دانه کار استاد گروه محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با موضوع خدمات اکو سیستمی و مسؤولیت اجتماعی سخنرانی می‌کند.

کد خبر 6080586

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین