Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش سه برابری برگزاری دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت برون دانشگاهی و 37 درصدی درآمد ساها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش سه برابری برگزاری دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت برون دانشگاهی و 37 درصدی درآمد ساها، توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با دارا بودن بیش از 10 هزار آزمایشگاه و کارگاه فنی در سطح کشور یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های علمی و پژوهشی کشور را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حوزه توانمند دانشگاه تاکنون نیازهای بسیاری از پژوهشگران، اساتید و دانشجویان را در بستر واحدهای دانشگاهی مرتفع کرده است. بااین‌همه، ضرورت برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با موضوعات آزمایشگاهی و کارگاهی از سال‌ها قبل موردتوجه بود که این امر بیشتر با رویکرد توانمندسازی نیروی انسانی و کارکنان حوزه آزمایشگاهی دانشگاه و از طریق مجراهای آموزشی دیگری (به‌جز حوزه پژوهشی و آزمایشگاهی) در دانشگاه برنامه ریزی و پیگیری می‌شد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: از سال 1397 بنا بر ضروریات و نیازها، با استان‌ها رایزنی شد و برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت آزمایشگاهی و کارگاهی در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گرفت که مسئولیت اجرای این دوره‌ها به پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه سپرده شد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مطابق با آمار و اطلاعات حاصله، در طی سال 1397 از 500 دوره آموزشی برون دانشگاهی تعداد 334 دوره برگزار شد که چندان به اهداف برنامه نزدیک نبود، اما در سال 1398 با وجودی که تعداد 671 دوره (با رشد 35 درصدی نسبت به سال 97) برنامه‌ریزی‌شده بود، تعداد 1128 عنوان دوره آموزشی توسط واحدهای دانشگاهی اجرایی شد که با مقایسه آماری دوره‌های برگزار شده در سال‌های 97 و 98 رشد بیش از سه برابر (335 درصد) را نشان می‌دهد. این امر با وجود مشکلات پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های اجتماعی نشان از تعهد و التزام به کار کارکنان خدوم و زحمت‌کش حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مراکز خدمات آزمایشگاهی در استان‌ها، حرکتی روبه‌جلو در این حوزه بوده که تأثیر بسزایی در پیشبرد و تحقق اهداف برنامه‌ای داشته است، مراکز خدمات آزمایشگاهی که با حسن نظر و مساعدت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شدند، علاوه بر چابک سازی فرایندهای کاری حوزه، شرایط مناسبی را نیز برای پاسخگویی به مراجعان فراهم ساخته است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: فعال شدن مراکز خدمات آزمایشگاهی در استان‌ها سبب انجام مطالعات دقیق‌تری در استان شده که بازاریابی خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی را تسهیل و تسریع کرده که ماحصل این اقدامات ارائه خدمات آزمایشگاهی متناسب با نیاز هر استان است که این امر سبب افزایش 37 درصدی درآمدهای شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه با مقایسه آماری درآمدهای حاصلهٔ سال‌های 97 و 98 است.

وی تصریح کرد: در سال جاری پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه، برنامه ریزی دوره‌های آموزشی را در قالب سال مالی 1400-1399 دنبال می‌کند که فهرست دوره‌های آموزشی کاربردی با موضوعات تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی به‌صورت تجمیعی، شامل کلیه دوره‌های آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی در سطح کشور، از نیمه دوم مهرماه قابل مشاهده در سایت ساها به آدرس saha.iau.ir خواهد بود.

وی در پایان گفت: حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه پذیرای محققان، اساتید، کارکنان، دانشجویان و سایر متقاضیان جامعه، صنعت، دولت و دانشگاه جهت ثبت‌نام و حضور در دوره‌های آموزشی تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی است.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: ساها دهقانی فیروزآبادی رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی آموزشی تخصصی کوتاه مدت دوره های آموزشی تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاهی خدمات آزمایشگاهی برون دانشگاهی برگزاری دوره برنامه ریزی دوره آموزشی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شود.

مدرس این دوره آموزشی علی احمد پناهی؛ عضو هیأت علمی گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

زمان برگزاری سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل تهران، خیابان انقلاب، بین وصال و قدس، کوی اسکو، پلاک ۶، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا اقدام به ثبت نام کنند.

کد خبر 6086101 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد