Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:50:10 GMT

پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی مازندران ۷۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۶۴۷۸

پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی مازندران ۷۰ درصد است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رسول علی ‌اصغرپور روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات مخابراتی شهرستان های نوشهر، چالوس کلاردشت در نوشهر از برنامه این شرکت برای افزایش پوشش تلفن همراه در استان خبر داد و افزود که برای شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت پوشش ۹۸ درصدی مناطق شهری و ۹۰ درصدی مناطق روستایی بزودی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد : برای این منظور نصب ۵۵ سایت تلفن همراه (بی تی اس) در این شهرستان ها در دستور کار قرار دارد که تملک زمین برای نصب ۲۱ سایت خریداری شده است که بزودی پس از اتمام نصب تجهیزات ، فعال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران از افزایش قیمت زمین در استان بویژه مناطق غربی به عنوان مانع جدی در زمینه تملک و نصب سایت تلفن همراه یاد کرد و گفت: در حال حاضر تملک زمین حدود ۸۰ متر مربعی برای استقرار سایت دشوار شده ولی با توجه به حمایت استاندار و تعامل دستگاه های اجرایی مشکل تملک زمین برای ۳۴ سایت دیگر در شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت حداکثر تا یک ماه آینده برطرف می شود.

وی تعداد سایت های فعال تلفن همراه اول در مازندران را در حال حاضر یکهزار و ۱۰۰ سایت اعلام کرد و گفت که با افتتاح ۵۵ سایت در سه شهرستان غربی به همراه ۲۷۵ سایت در سایر نقاط استان ، تعداد سایت ها مازندران به یک هزار و ۴۳۰ مورد تا پایان امسال می رسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران همچنین از مجهز شدن مناطق فاقد تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در سال جاری با تعامل دستگاه های اجرایی این شهرستان ها خبر داد و گفت : از سال گذشته ۲ سرویس ویژه اینترنت ای دی اس ال با سرعت ۸۰ مگابایت بر ثانیه و اینترنت پرسرعت اف تی تی اچ(FTTH) با ۳۰۰ مگابایت برثانیه در شهرستان چالوس و امسال نیز در نوشهر و کلاردشت اجرا خواهد شد.

وی افزود : امروز با توجه به افزایش تراکم جمعیتی در مناطق روستای ، تکنولوژی دبلیو ال ال (wll) جمع آوری شده و تا پایان امسال روستاها به همراه اول با اینترنت ۳g مجهز خواهند شد.

اصغرپور مخارات را متولی ایجاد بستر ارتباطی دانست و گفت : در این راستا نیز یک هزار و ۶۰۰ مدرسه مازندران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و تقاضای برخی از مدارسی شهری برای دریافت اینترنت پرسرعت اف تی تی اچ(FTTH) در حال انجام است. 

وی مهم ترین دغدغه مخابرات را داشتن اینترنت پایدار در مدارس و منازل بر شمرد و افزود : با تلاش نیروهای این مجموعه برای بهبود آموزش در فضای مجازی پهنای باند مخابرات مازندران از ۲۰ گیگ به ۴۰ گیگ بایت در ثانیه افزایش یافت.

فرماندار نوشهر نیز در این جلسه بر ضرورت رفع مشکلات ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان بویژه در بخش های روستایی تاکید کرد و گفت : با توجه به استفاده دانش آموزان از شبکه شاد در فضای مجازی باید قطعی و ضعف پوشش اینترنت و تلفن خانگی در شهرستان بر طرف شود.

سعید یزدانی خواستار ارتقای و رفع ضعف زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی از سوی مخابرات و اپراتورها بویژه در مناطق بخش های مرکزی و کجور شهرستان شد.

وی از تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا در اختصاص زمین برای نصب سایت (بی تی اس) پروژه فاز هشت سایت سیار تلفن همراه تعامل لازمه را داشته باشند تا هرچه زودتر نصب ۳۱ سایت جدید در شهرستان نوشهر و ارتقای پوشش مخابراتی و اینترنتی محقق شود.

فرماندار چالوس هم در این جلسه گفت: در حال حاضر تعدادی از روستاهای بخش مرزن آباد با مشکل پوشش تلفن همراه مواجه هستند و برخی از روستاها این بخش نیز مشکل اینترنت خانگی دارند.

محمد ناصر زندی با توجه به ضرورت بهره مندی تمامی روستاها به اینترنت در موضوع آموزش فضای مجازی ، از مخابرات خواست بسترهای لازم فیبر نوری و پوشش اینترنتی تلفن همراه را در این مناطق فراهم کند و در این راستا نیز تمامی دستگاههای اجرایی، بخشدار و دهیاران شهرستان همکاری لازم را خواهند داشت.

کامران پولادی، فرماندار کلاردشت نیز در این جلسه به عدم پوشش تلفن همراه در جاده کلاردشت و مرزن آباد اشاره کرد و با توجه به جانمایی نصب سایت (بی تی اس) تلفن همراه در این جاده خواستار همکاری و مساعدت اداره کل منابع طبیعی برای تامین زمین و اداره برق برای راه اندازی هرچه زودتر این سایت شد.

محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر ، چالوس و کلاردشت با اشاره به این که ۵۰ درصد استفاده کنندگان از مخابرات در منطقه غیر بومی هستند خواستار تخصیص اعتبار کشوری برای ارتقای امکانات مخابراتی در ۳ شهرستان شد.

مازندران دارای یک میلیون و ۴۸۵ هزار تلفن ثابت (خانگی)، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار موبایل همراه اول اعتباری و دائمی و بیش از ۱۱۰ هزار مشترک اینترنت ای دی اسل خانگی در مازندران از سرویس مخابرات استفاده می کنند   

برچسب‌ها نوشهر چالوس شرکت ارتباطات سیار ایران کلاردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر چالوس شرکت ارتباطات سیار ایران کلاردشت نوشهر چالوس شرکت ارتباطات سیار ایران کلاردشت اخبار کنکور شهرستان های نوشهر پوشش تلفن همراه اینترنت پرسرعت تلفن همراه شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عابدی عصر سه شنبه در نشست مدیران تولید نیروی برق مازندران و گلستان با اظهار اینکه تأمین برق استان مازندران مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، میزان مصرف برق استان در ایام پیک سال قبل را در ۲۱ مرداد پنج هزار و ۴۰۰ مگاوات اعلام کرد.

وی با اظهار اینکه پیش بینی می‌شود میزان مصرف سال جاری در دوران پیک رشد پنج درصدی داشته باشد، بر لزوم مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه طرح‌های تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های مازندران و گلستان انجام شده است.

وی با اظهار اینکه سال قبل هزار و ۵۰۰ مگاوات تبادل برق با استان‌های همجوار داشتیم، درباره لایروبی حوضچه آب نیروگاه برق نکا گفت: با این طرح محدودیت‌های فراروی رفع می‌شود.

عابدی میزان راندمان تولید برق را در نیروگاه‌های نکا و نوشهر به ترتیب ۳۰ و ۹۵ درصد ذکر کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت نیروگاه کاسپین نوشهر مطلوب است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی استان‌های مازندران و گلستان ادامه داد: در نیروگاه نوشهر برای واردت قطعات به نقدینگی نیاز داریم.

کد خبر 6080137

دیگر خبرها

  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی