Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اعلام اینکه این مجموعه نیمه دوم سال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعال است، گفت: غارعلیصدر در شش ماهه نخست سال حدود ۸۶ درصد کاهش بازدیدکننده داشت.

مهدی مجیدی شنبه ۲۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شرکت علیصدر امسال بدترین سال گردشگری خود را شاهد بود، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال قبل ۵۷۰ هزار نفر از غار بازدید کردند که این عدد امسال ۷۰ هزار نفر بود و در مجموع ۲۵ میلیارد تومان خسارت به مجموعه وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کروناویروس نیروهای مجموعه با حداقل دریافتی مشغول به کار بوده‌اند، یادآور شد: اقتصاد گردشگری شهرستان کبودراهنک و روستای علیصدر از غار تأمین می‌شود بنابراین اگر بازدیدکننده نباشد اقتصاد آن‌ها دچار مشکل خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه مجموعه سیاحتی علیصدر برای فصل پاییز بسته‌های خوبی ارائه خواهد کرد، یادآور شد: برای آژانس‌های استانی و کشوری بسته‌هایی با تخفیف در سه ماهه پاییز داریم که مجموعه علیصدر، ویلاهای عباس‌آباد و تله‌کابین گنجنامه را شامل می‌شود.

وی ضمن تشکر از ارائه تسهیلات ۱۲ درصدی کرونا به تأسیسات گردشگری مطرح کرد: انتطار داریم مبلغ وام افزایش یابد و بازپرداخت آن که پس از سه ماه تعریف شده، یک‌سال به تعویق بیفتد تا از گردشگری حمایت شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه این شرکت در سال جاری ۱۷۴ تفاهم نامه با ادارات و مجموعه‌های مختلف امضاء کرده است، اظهار کرد: حدود ۱۵ درصد از بازدیدکنندگان از طریق تفاهم نامه‌ها بوده‌اند.

مجیدی با تأکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در غارعلیصدر رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه علیصدر بیش از ۲۰۰ نیرو دارد که خوشبختانه مورد مبتلا به کروناویروس در بین آن‌ها مشاهده نشده و همچنان بحث سلامت هموطنان در اولویت مجموعه است.

وی با بیان اینکه بسته‌های تخفیفی مجموعه به مناسبت هفته گردشگری رونمایی خواهند شد، گفت: از متولیان گردشگری استان درخواست داریم بسته‌های حمایتی تعریف کنند که مجموعه‌های گردشگری بیش از این آسیب نبینند و با کمترین آسیب از این گذر عبور کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به اینکه مجموعه حدود پنج میلیارد تومان از محل ویلاها و بهره‌بردارها متضرر شده است، گفت: ۲۰ تا ۷۰ درصد در مجموعه عباس آباد و ۹۰ درصد در علیصدر به بهره‌بردارها تخفیف می‌دهیم.

مجیدی توضیح داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان در نیمه دوم سال آژانس‌داران و تورهای داخلی می‌توانند از شرایط فعلی و ظرفیت غار و ویلاهای اقامتی استفاده کنند تا بتوانیم از پتانسیل‌های گردشگری شش ماهه دوم سال استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همدان استانی چهارفصل است، ادامه داد: همچنین تورها می‌توانند بسته‌های بدون اقامت شبانه و تورهای یک شبه داشته باشند و امیدواریم در فصل پاییز تورهای بازنشستگی را راه‌اندازی کنیم.

مجیدی در پایان درباره طرح مجموعه گردشگری علیصدر گفت: این طرح توسط مشاور در حال تهیه است و ۷۰ درصد کار نهایی شده و امیدواریم در شش ماهه دوم سال نهایی شود تا با ارائه طرح، تکلیف سرمایه‌گذاری در مجموعه روشن شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس غار عليصدر شرکت سیاحتی علیصدر وام کرونا گردشگري بازنشستگی تور گردشگری سیاحتی علیصدر دوم سال شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد که به مناسبت هفته بزرگداشت شیخ اجل در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی در حاشیه برگزاری رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی که به مناسبت روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش به‌سزایی در جذب گردشگر دارند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی، تصریح کرد: این رویداد بی‌شک تأثیر به‌سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی دارد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ثابت‌اقلیدی در ادامه با اشاره به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اضافه کرد: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار نمائیم.

به گزارش ایمنا، رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند، همچنین در این برنامه از چند تن از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 746880

دیگر خبرها

  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • راه اندازی دستگاه «اتوآنالایزر» در مجموعه آزمایشگاهی شهرستان گالیکش