Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، اگرچه تشدید روزافزون تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تجارت خارجی کشور را تحت فشار قرار داده و آمار صادرات در سال جاری با کاهش قابل توجه روبرو شده است، لیکن نهادهای پشتیبان صادرات در حال تلاش برای کاهش آثار تحریم و طراحی ساز و کار لازم برای مقاومت صادراتی در برابر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پوشش ریسک‌های صادراتی توسط صندوق ضمانت صادرات ایران که با ارائه انواع بیمه نامه های و ضمانت‌نامه های اعتباری به عنوان ضربه گیر صادرات، نقش آفرینی می‌کند نسبت به پنج ماهه مشابه سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

ضریب پوشش صندوق ضمانت صادرات از صادرات کشور که در سنوات گذشته در حدود ۵% بوده در ۵ ماهه ابتدایی سال به حدود ۱۰% رسیده است که مشابه و همتراز کشورهای توسعه یافته دنیا است.

حجم صادرات غیرنفتی کشور در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون دلار بوده که صندوق ضمانت صادرات بیش از یک میلیارد دلار آن را تحت پوشش قرارداده است که به لطف آن، امنیت لازم برای توسعه بازارهای صادراتی در شرایط تحریم فراهم شده است.

ثبت رکورد ۱۰% ضریب نفوذ پوشش های صندوق از صادرات کشور در پنج ماهه نخست سال در حالی بدست آمده است که صندوق دستیابی به این هدف را برای سال انتهایی برنامه ششم برنامه ریزی کرده بود که خوشبختانه با تلاش‌های جهادی مدیران و کارکنان ضمانت صادرات، ۳ سال زودتر از برنامه تحقق یافت.

همچنین هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در سال جاری با توجه به شرایط تحریمی و پاندمی کرونا مصوباتی به منظور حمایت هرچه بیشتر از صادرات غیر نفتی و تحول در فرآیندهای حمایت از صادرات وارز آوری به تصویب رسانده است که آثار آن در رشد قابل توجه این نهاد مشاهده می شود.

درهمین راستا حمایت ویژه از شرکت های تولیدی و صادراتی کوچک و متوسط و دانش بنیان و نوآوری‌های بیمه ای جهت تسهیل خرید دین اسناد صادراتی و حمایت از واردات مواد اولیه تولیدکنندگان صادراتی که منجر به صدور کالاهای با ارزش افزوده بالا و تحقق شعار جهش تولید خواهد شد، در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

شایان ذکر است با توجه اهمیت تقویت صندوق ضمانت صادرات در شرایط تحریم، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، در اردیبهشت ماه سال جاری، افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه این صندوق از محل صندوق توسعه ملی را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات تحریم صندوق ضمانت صادرات ایران صندوق ضمانت صادرات ایران سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت