Web Analytics Made Easy - Statcounter

بچه مسجدی ها و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران همچون سراسر کشور، پیرو لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری همانند گذشته در رزمایش مواسات و دستگیری از افراد بی بضاعت در مقابله با ویروس کرونا با قوت وارد عمل شدند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری شبستان-  مازندران؛ با گذشت 7 ماه از شیوع ویروس کرونا اگرچه مشکلات ریز و درشت فراوانی را پشت سر گذاشته ایم؛ اما همین ویروس کرونا با همه ناملایمتی ها موجب تقویت پیوند میان مساجد و مردم شد و همدلی بچه مسجدی ها در کنار مردم بسیاری از مشکلات را آسان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بچه مسجدی ها در کانون های مساجد و با محوریت مساجد تلاش کردند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گامی بلند در تقویت پیوند نیروهای مذهبی، انقلابی و ارزشی با مردم بردارند.

 

 ورود فعالان کانون مساجد مازندران همچون سراسر کشور به عرصه مقابله با ویروس کرونا از همان روزهای اول در اسفندماه آغاز شد و در ابتدا خودجوش و سپس سازمان یافته و با برنامه برای گندزدایی، ضدعفونی کردن معابر، توزیع بسته های بهداشتی و غذایی، تلاش برای تولید ماسک و گان بهداشتی و... وارد عمل شدند و نمی توان این تلاش ها را نادیده گرفت.

 

در ادامه راه و با فرمان رهبری در راستای اجرای طرح مواسات و نهضت کمک مومنانه هم بچه مسجدی ها و اعضای فعال کانون مساجد، فعالانه تر از قبل وارد میدان شدند و با گذشت چندین ماه از شروع کمک های مومنانه در ماه شعبان و رمضان، کمک به خانواده های نیازمند، باوجود تمام کمبودها همچنان ادامه دارد.

تلاش برای تولید ماسک و گان و اجرای طرح مواسات در نهضت کمک های مومنانه شامل کمک های نقدی و توزیع بسته های ارزاق از ماه رمضان به طور رسمی آغاز و در ادامه راه در ماه محرم هم این توزیع بسته های کمک معیشتی ادامه یافت و همچنان ادامه دارد.

 

با بازگشایی مدارس و لزوم تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار هم بچه مسجدی ها در کنار سایر فعالان این بخش وارد عرصه شده و برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار در صحنه حضور یافتند.

 

*ثمره اجرای طرح مواسات رفع نیاز نیازمندان وعمل به وظیفه دینی

حجت الاسلام « قربانعلی اسماعیلی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان افزود: ثمره اجرای طرح مواسات رفع نیاز نیازمندان وعمل به وظیفه دینی است و با اجرای درست طرح مواسات، بلا و مصیبت  از جامعه رخت بربسته و برطرف می شود.

 

مسئول امور فرهنگی آموزش و پرورش نکا با اعلام اینکه کمک به نیازمندان از تاکیدات مهم دین اسلام است، اظهار کرد: اکنون در شرایط شیوع کرونا و افزایش نیاز نیازمندان، بهترین فرصت برای رفع نیازمندان و انجام تکلیف شرعی است که بچه مسجدی ها با قوت وارد میدان شدند.

وی گفت: یکی از رویکردهای مسجد برای کمک رسانی به نیازمندان، تشویق خیران و مردم برای دستگیری از نیازمندان بود، به طوری که با جمع آوری کمک های مردمی در این دوران شیوع کرونا فعالان کانون مساجد با همه توان وارد کار شدند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: از همان آغاز بحران کرونا بچه مسجدی ها در کنار مدافعان سلامت  وارد کار شدند و اگرچه مسجد برای اقامه نماز جماعت تعطیل شد، اما انجام فعالیت های مومنانه و مبارزه با کرونا در خانه خدا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم با استمرار این حرکت های مومنانه در مساجد به زودی شاهد برچیده شدن ویروس کرونا باشیم.

 

*کمک به تامین نیازهای مقابله با کرونا به همت کانون مساجد

«مجتبی چادرنشین» در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: کمک به تامین نیازهای مقابله با کرونا به همت کانون مساجد از برنامه های مهم در دوران کرونا بود که توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر و مشارکت در غربالگری اهالی مناطق محروم از اقدام‌های کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع)کوی مهرگان نکا در دوران شیوع کرونا است.

مدیر مسئول کانون‌ فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: برطرف کردن نیاز نیازمندان و تلاش برای افزایش همدلی در بین آحاد جامعه نشان داد که فعالیت کانون‌ها تک‌بعدی نیست و کانون‌ها ثابت کردند که در مسائل کلان جامعه ورود جدی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در صحنه  های مختلف مقابله با کرونا حاضر هستند؛ خاطر نشان کرد: کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع)کوی مهرگان نکا  در کنار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دیگر برای ایفای درست نقش خود و کمک رسانی به مردم وارد عمل شدند.

 

چادرنشین در پایان گفت: تلاش برای اجرای طرح مواسات در نهضت کمک های مومنانه شامل کمک های نقدی و توزیع بسته های ارزاق از ماه رمضان به طور رسمی آغاز و در ادامه راه در ماه محرم هم این توزیع بسته های کمک معیشتی ادامه یافت و با بازگشایی مدارس و لزوم تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار ، بچه مسجدی ها در کنار سایر فعالان این بخش وارد عرصه شدند و تلاش برای کمک به نیازمندان ادامه دارد.

 

به گزارش شبستان، بچه مسجدی ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران همچون سراسر کشور، پیرو لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری همانند گذشته در فعالیت های مومنانه و رزمایش مواسات و دستگیری از افراد بی بضاعت در مقابله با ویروس کرونا با قوت وارد عمل شدند و این کمک ها و همدلی ها همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مازندران جوانان کانون مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنان ادامه اجرای طرح مواسات مقابله با کرونا نیاز نیازمندان توزیع بسته ویروس کرونا وارد عمل شدند کانون مساجد کانون ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون‌های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضوان باقلاچی، در نشست با مسئولان کانون‌های مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که امروز مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های محوری خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.

وی افزود: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد نقش مهم در فرآیندهای مختلف داشته است و توانست اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کند و باید امروز نیز مراقب باشیم که نوجوانان و جوانان در سنگر مسجد پرورش یابند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: البته اقدامات پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است و باید مسئله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان مدنظر قرار گیرد.

باقلاچی اذعان داشت: امروز فعال فرهنگی یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون‌های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

فعالیت ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی در مساجد استان اردبیل

در ادامه این دیدار، مصطفی آمون مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان اردبیل فعال است، افزود: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت محور با حضور نوجوانان و جوانان در محلات کم برخوردار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین هم‌زمان با دهه کرامت از دیگر برنامه‌های وسیع در سطح شهرستان‌های استان است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان رقم خواهیم زد.

وی اظهار داشت: این ویژه برنامه هم‌زمان با بزرگداشت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به مدت ۱۰ روز در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی و جشن تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

آمون با بیان این مطلب که نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری هست زیرا نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان این فعالیت‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در حوزه مسجد زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و باید مدیران به این مسئله دقت نظر بیشتری داشته باشند.

کد خبر 745513

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان