Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@05:31:38 GMT

لزوم بیان و اطلاع رسانی زوایای پنهان اربعین

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۶۹۶۲

لزوم بیان و اطلاع رسانی زوایای پنهان اربعین

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا و کربلا را در هیچ فرهنگ دیگری نمی توانیم یافت، گفت: اگرچه دشمنان تلاش کردند که عاشورا و اربعین به فراموشی سپرده شد اما نور الهی هرگز خاموش نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح رادیو اربعین گفت: همانند فرهنگ عاشورا، کربلا و اربعین نمی توان فرهنگی را یافت چرا که این مسیر ادامه مسیر حیات طیبه است که در اربعین سیدالشهداء خلاصه و چکیده اش را می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیان کرد: آنچه که در کربلا رخ داد، شور و شعورها را به بشریت ودیعه گذاشت و اربعین استمرار واقعه عاشوراست.

 

موسوی با اشاره به اینکه اگرچه در گذشته پیرامون حماسه عاشورا مطالب بسیاری بیان شده است، گفت: اما واقعه کربلا باز ناگفته های بسیاری دارد که امسال که مراسم راهپیمایی اربعین برگزار نمی شود، باید این فرصت را مغتنم بشماریم برای تبیین و تشریح ابعاد دیگری از واقعه کربلا زیرا اربعین باقی و دوام دارد.

 

موسوی مقدم با اشاره به اینکه یک مناسک اثرگذار اربعین پیاده روی نجف تا کربلا است، گفت: اگرچه امسال این مراسم برگزار نمی شود اما لازم است رسانه از این فرصت برای بیان شعور حسینی و حماسه اربعین اهتمام ویژه ای داشته باشد و زوایای پنهان اربعین را بیان کند.

 

وی مسئولیت دست اندرکاران رادیو اربعین را که از پنج سال فعالیت اش را آغاز کرده است، سنگین دانست و افزود: فلسفه، پیام، آثار و برکات اربعین حسینی لازم است که بیان شود زیرا اربعین هیچ وقت متوقف نشده است، اگرچه در مقاطعی فراز و فرودهایی داشته است.

 

قائم مقام صدا و سیما تصریح کرد: در اوج سخت گیری های رژیم بعثی هم شاهد آثار و برکات اربعین و برپایی مراسم بودیم که توسط شیعیان انجام می شد که به نوعی انسجام و وحدت آنها را به نمایش می گذاشت و از همین طریق در جهت مبارزه و پایداری و استقامت در مقابل رژیم بعثی بهره برداری کردند و مقاومت شیعیان عراقی در برابر نیروهای بعثی همان آثار و برکات اربعین بوده است.

 

وی به تلاش های دشمنان برای فراموشی عاشورا و اربعین اشاره کرد و گفت: ماندگاری اربعین دلیلی بر این موضوع است که نور الهی هرگز خاموش نمی شود و دشمنان هرگز نتوانسته اند این شور و شعور را خاموش کنند و ماندگاری اربعین برای همیشه دوام خواهد داشت.

 

وی بر لزوم بیان ابعاد اربعین، آثار، برکات و منافع آن به جوامع بشری تاکید کرد و گفت: حیات جوامع بشری به ماندگاری عاشورا و اربعین گره خورده است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رادیو اربعین صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از طرف پلیس نیست

مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره در خصوص ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست.

مرکز اطلاع رسانی فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «لینک‌های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نمی‌باشد.

هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفا از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.»

دیگر خبرها

  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از طرف پلیس نیست
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب