Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:19:40 GMT

۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در همدان انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۲۱۰

۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در همدان انجام می‌شود

اسفندیار خزائی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: سال گذشته ۲ هزار هکتار جنگل کاری و زراعت چوب در این استان صورت گرفت که به همین میزان هم امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان متعهد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از دیگر رهاورهای سفر رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همدان را موافقت این مسوول با استفاده از توان بخش خصوصی برای تقویت نهالستان ملایر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائی اضافه کرد: هر یک از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور یک نهالستان زیر مجموعه خود دارند و مجاز به واگذاری آن به بخش خصوصی نیستند اما با نظر و تایید رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، می توان از توان بخش خصوصی نیز بهره گرفت.

وی توضیح داد: بر این اساس طرحی تهیه و پس از تایید کمیته فنی و در ادامه شورای عالی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نهالستان ملایر به مزایده گذاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: نهالستان ملایر به وسعت ۱۴ هکتار بوده و سالانه یک میلیون اصله نهال صنوبر و ۳۰۰ هزار اصله گونه های جنگلی نظیر انواع بادام، بادام وحشی، بادام شیرین، ارژن، بلوط، داغداغان و بنه تولید می‌شود.

خزائی بیان کرد: با وجود وسعت ۱۴ هکتاری نهالستان ملایر هم اینک با توجه به میزان بودجه بخش کمی از این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با استفاده از توان بخش خصوصی می‌توان بخش زیادی از این نهالیتان را مورد استفاده قرار داد.

وی از دیگر رهاوردهای حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در همدان را افزایش ۲ برابری بودجه آبخیزداری ملایر عنوان کرد و گفت: با توجه به کم آبی و کاهش آب سفره‌های زیرزمین به منظور تقویت منابع زیرزمینی بودجه طرح‌های آبخیزداری ملایر افزایش یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خاطر نشان کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری این استان اختصاص یافته است.

خرائی با بیان اینکه طرح آبخیزداری امسال در ۲۴ حوزه آبخیز همدان در حال اجرا است اظهار داشت: اجرای طرح های آبخیزداری موجب استحصال ۲۸۰  میلیون متر مکعب آب و ۴۸ هزار تن افزایش تولید علوفه در همدان شد.

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل همدان کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل همدان اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری همدان مراتع و آبخیزداری کشور نهالستان ملایر سازمان جنگل ها بخش خصوصی توان بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت: شهرستان کاشمر با ۱۱۵ هزار هکتار وسعت جزو شهرستان‌های بیابانی خراسان رضوی محسوب می‌شود و حدود ۱۰۰ هزار هکتار از این مساحت در زمره اراضی ملی است.

میثم روشنی افزود: مسئله تغییرات اقلیمی از یک طرف و وقوع سیلاب‌های ناگهانی از سوی دیگر با توجه به مقدار ناچیز بارندگی و پراکنش و شدت نامناسب نزولات جوی، وضعیت آبدهی چاه‌ها و قنوات و به طور کلی تأمین آب را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمرگفت: با وجود دو کانون مهم فرسایش بادی در جنوب کاشمر و همچنین بروز پدیده ریز گردها، فرونشست‌ها، آلودگی هوا و پدیده بیابان‌زایی، ضرورت فعالیت‌های اصلاحی احیائی را در سطح شهرستان دو چندان کرده است.

 روشنی افزود: با توجه به لزوم تأمین منابع آبی به رغم کمی این منابع، برای کاشت نهال، با محدودیت مواجه بودیم هرچند عملیات تغییر محل و احیای چاه موتور ایستگاه تثبیت شن با پیگیری‌های زیاد و همکاری منابع آب شهرستان و اعتبارات تخصیصی، بعد از ۲۵ سال درحال اقدام است.

وی گفت: در حوزه آبخیزداری در راستای تأمین آب شرب و کنترل سیلاب، یک مورد اجرای بند خاکی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار متر مکعب در حوزه شهری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان اجرا شد و طرح تکمیل بند خاکی حوزه دره گرگ با حجم عملیات ۱۰۸۰ متر مکعب با یک میلیارد ریال اعتبار اجراشد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر افزود: همچنین در سال گذشته بند خاکی حوزه شمال غرب شهرستان با حجم بالغ‌بر ۳۷ هزار متر مکعب خاک‌ریزی و بند گابیون سنگ ملات با اعتباری ۳.۵ میلیارد تومان احداث شد.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی