Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: حفظ اصول اسلام و انقلاب، اطاعت محض از ولی‌فقیه و یاری دین مبین اسلام از جمله شاخصه نیروهای انقلابی بود که سبب پیروزی ما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، رضا پور شمسی ظهر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: اوایل جنگ با حمله ناجوانمردانه عراق در سال 59 حجم گسترده حمله نظامی قابل تصور نبود، همان روز ابتدایی 192 فروند هواپیمای جنگده عراقی وارد ایران شد و به جز دو شهر مشهد و بندرعباس تمام پایگاه‌های هوایی کشور را بمباران کرد و مورد هدف قرار گرفت، تنها یک فروند به دلیل مشکلات فنی ساقط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورشمسی گفت: شرایط انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک هجمه سراسری اتفاق افتاد، جنگ عراق با ایران با مدیریت سکولاری بود اما ما در ایران با محوریت دین فعالیت و مقاومت کردیم، نقطه عطف دفاع مقدس زمانی بود که فرمانداران نظامی و همه‌ نیروهای لشکری و کشوری، ارتش، سپاه و نیروهای مسلح همراه با هم با شیوه‌ها و تاکتیک‌‌های مناسب، جنگ را مدیریت کردند.

وی افزود: مدیریت جبهه‌ها در سال‌های جنگ به شکل جهادی و اسلامی انجام شد که سند روشنی از توانایی اسلام در برابر فشارها و مشکلات است، سخت‌ترین شرایطی که بر علیه ایران حادث شد توانستیم انجام دهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در مورد هشت مشخصه بارز انقلاب و دفاع که سبب پیروزی در جنگ شد اظهار داشت: مشخصه شاخصی که فرمانداران و دست‌اندرکاران داشتند ایستادگی در برابر سلطه‌های شیطان و وسوسه‌های نفسانی بود همه نیروهای انقلاب در قدم نخست با نفس خود مبارزه می‌کردند.

پورشمسی گفت: ویژگی دیگر باور به نصرت الهی و توکل و اعتماد به خداوند بود ما اندک امیدی به نیروهای خارجی نداشتیم و اتکال و توکل به نصرت الهی بود، در قرآن آمده است اگر دین خدا را یاری کنید خداوند هم شما را یاری می‌دهد.

نمایشگاه "سرو استوار" با آثاری برای دفاع مقدس دایر شدبیانیه ستاد کل نیروهای مسلح: تجارب دفاع مقدس دستیابی به فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسهیل می‌کند15 هزارپیشکسوت دفاع مقدس در خراسان شمالی تجلیل و تکریم می‌شوند

وی ادامه داد: سومین ویژگی که سبب پیروزی ما شد، اطاعت محض از مقام ولایت بود، افرادی که در عرصه هشت سال دفاع مقدس پا در میدان جنگ و شهادت گذاشتند اطاعت محض از ولایت داشتند، ولایت معجزه ایجاد می‌کرد، زمانی که کاوه در محاصره بود، امام بیانیه تاریخی داد و سبب آزادی کاوه شد، اگر نیروهای حاضر در همه‌ی عرصه‌ها و میدان‌های نظامی فرهنگی و اقتصادی گوش به فرمان محض ولی فقیه باشند موفقیت صددرصد کسب می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: اهمیت به توانایی‌های ملت و اصل دانستن آن از دیگر شاخصه‌ها بود، نکته راهبردی دفاع مقدس اتکا به ملت و ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت جوانان بود، اکثر فرماندهان دفاع مقدس جوانان بود.

پورشمسی افزود: پنجمین ویژگی‌ بارز مدیریت در هشت ساله دفاع مقدس، ایستادگی در برابر فشار و قدرت‌های خارجی بود، هر کجا فشار بیشتر بود، مدیریت جهادی ما منسجم‌تر و قوی‌تر پای کار بود.

وی عنوان کرد: ویژگی شاخص دیگر همدلی، اتحاد بین مردم و ارکان‌های انقلاب بود، هفتمین مورد نقش محوری انقلاب بر نجات مستضعفان عالم بود، آرمان‌های انقلاب کوچک نبود بلکه بزرگ و در سطح جهانی بود، افق بلند نجات مستضعفین جهان از نگاه‌های مدیریت انقلاب است.

فرمانده سپاه‌ استان یزد تصریح کرد: هشتمین ویژگی بارز اصرار بر حفظ اصول اسلامی و ارزش‌ها در دفاع مقدس بود، هیچ کجا نبود که نگاه اسلامی نداشته باشیم، تمام حرکت‌ها و تاکتیک‌های نظامی با اصرار بر حفظ اصول اسلامی و ارزش های دینی و انقلابی بود، فرماندهان حاضر نبودند به هیچ نحوی اصول را زیر پا بگذارند.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه استان یزد دفاع مقدس حفظ اصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی