Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام راحل با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان در حال برنامه‌ریزی است - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دورود و مراسم تکریم و معارفه امام جمعه این شهرستان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند امور امت به سرانجام نمی‌رسد مگر به دست علما و امرا اظهارداشت: در جلسه شورای اداری که با حضور علما و نمایندگان حاکمیت  تشکیل می‌شود باید با برنامه‌ریزی، خرد جمعی، همدلی و وفاق  استان لرستان و شهرستان دورود جایگاه اصلی خود برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان دورود نامی شناخته شده در کشور و به عنوان یک مرکز فرهنگی و اقتصادی در گذشته شناخته شده که باید با این عنوان همچنان باقی بماند، شهدای این شهرستان که در دفاع از میهن اسلامی به  درجه رفیع شهادت نائل شدند نام آورانی شناخته شده در استان و کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رزم دلاور مردان شجاع لرستانی تیپ57 حضرت ابوالفضل(ع) و گردان محرم دورود در هشت سال دفتع مقدس زبانزد خاص و عام است و این رزمندگان مدال‌های افتخار این شهرستان هستند.

قم| مسدود کردن بخشی از تسهیلات تولید و اشتغال غیرقانونی است4 هزار نفر افزایش بیمه اجباری از ابتدای سال در حوزه اشتغال در قمکاهش اشتغال در انگلیس در ماههای آینده نسبت به رکود بزرگ قبلی 2 برابر می شود

وی بیان کرد: نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت نقش مهمی در ایجاد شخصیت اجتماعی برای مردم دارد همانگونه که اصل نماز در تربیت انسان‌ها تاثیرگذار است، نماز جمعه نیز به عنوان یک مرکز عبادی، سیاسی و تصمیم گیری در بارور کردن شخصیت اجتماعی انسان‌ها بسیار تاثیر دارد که در همین راستا امام راحل فرمودند نماز جمعه از عنایات خداوند تبارک و تعالی به جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: مساجد ما باید مساجدی باشند که محل رفت و آمد جوانان انقلابی برای تشکیل کانون‌های فرهنگی و محلی برای  اجتماع مومنان باشد که در پایان هفته این اجتماع  به نماز جمعه شود.

وی با بیان اینکه بقایای نظام اسلامی در سایه تعلیم و تربیت اسلامی است تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نظام اسلامی پیدا کند باید نظام تعلیم و تربیت اسلامی که در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش  و موسسات فرهنگی شکل می‌گیرد بر اساس دستورات و مبانی اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان نماز جمعه را محلی برای گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: خوش خلقی، سعه صدر، وحدت آفرین، مورد قبول و پذیرش بودن، مشورت پذیر، انقلابی، دارای مواضع روشن و شفاف در پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری و در عین حال فرا جناحی همراه با جذب حداکثری در موفقیت نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه نقش آفرین است.

وی اظهار داشت: حامی حوزه‌های علمیه و موسسات علمی، مدافع مراکز تولید و اشتغال، اهل گفت‌وگو، مشورت، تبادل نظر با روحانیون، اساتید، نمایندگان مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی، مشورت با نخبگان شهرستانی و استانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی از دیگر امور ضروری برای نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: خوشبختانه  ستاد اجرایی فرمان امام راحل با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان برای ایجاد 12 هزار شغل در استان در حال برنامه‌ریزی است و همچنین بنیاد مستضعفان جهت ایجاد تعلیم، تربیت، اشتغال و تولید در استان ورود کرده است.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماز جمعه امام راحل ولی فقیه هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان