Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر رضا رادمرد عضو  انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: در ابتدای وقوع اپیدمی کرونا در کشور که تست‌های تشخیص قطعی آزمایشگاهی (PCR) به میزان کافی در دسترس نبوده یا دارای دقت اندکی بودند، سی‌تی‌اسکن ریه نقش بسیار کلیدی در تایید تشخیص بیماری داشت و هنوز هم علیرغم افزایش کیفیت تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی، تصویربرداری نقش بسیار مهمی در تشخیص بیماری، تعیین شدت درگیری ریه و بررسی عوارض ثانویه آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادمرد افزود: افزایش انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان ها نشان‌دهنده بار سنگین پاندمی کرونا بر جامعه رادیولوژی کشور است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا رادیولوژی نقش مهمی در تشخیص بیماری و تعیین پلن درمانی بیماران داشته است، گفت: از آنجا که یکی از بهترین روش های تعیین شدت درگیری ریه در ابتلا به ویروس کرونا، تصویربرداری ریه بوده، این موضوع امسال در سی و ششمین کنگره سالیانه که آبان‌ماه برگزار خواهد شد، به عنوان یکی از موضوعات اصلی برگزیده شده و شعار کنگره نیزحول این محور انتخاب شده است.

وی گفت: در کنگره سی و ششم رادیولوژی، سخنرانان برجسته و صاحب نظرخارجی نیز از کشورهای فرانسه، انگلستان، آمریکا، کانادا و اتریش با هدف انتقال دانش روز به رادیولوژیست های کشور به صورت مجازی حضور خواهند داشت.

کد خبر 550518 برچسب‌ها سی‌تی‌اسکن كرونا در ايران رادیولوژی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سی تی اسکن كرونا در ايران رادیولوژی سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟