Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح برنامه‌های بنیاد شهید برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ۴۰ برنامه محوری با ۴ هزار اجرا خواهیم داشت که متناسب با توان مجموعه‌های فرهنگی برنامه ریزی شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز شنبه 29 شهریور ماه 1399 در نشست خبری، برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همزمانی آغاز هفته دفاع مقدس در ماه صفر، گفت: برنامه‌های زیادی برای این مناسبت در نظر گرفته شده است. 40 برنامه محوری با 4 هزار اجرا خواهیم داشت که متناسب با توان مجموعه‌های فرهنگی برنامه ریزی شده است. هفته دفاع مقدس و برنامه‌های مربوط به آن از سوم خرداد آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه‌ای در کنار مقبره شهدا همزمان در 40 گلزار شهدای سراسر کشور با عنوان «این ستاره» برگزار می‌شود. همچنین در کنار مزار سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید، زنگ ایثار نواخته خواهد شد. توجه به برنامه‌های دانش آموزی به خاطر 36 هزار شهید دانش آموزی است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

سردار سلیمانی افزود: در اول مهرماه برنامه تجلیل از 40 کارمند نمونه، دوم مهر برگزاری کنگره ملی «لاله‌های سفید» و بزرگداشت شهدای منا به صورت مجازی و آنلاین راه خواهیم داشت. در روز سوم مهرماه برگزاری آیین «مهمانی لاله‌ها» و اهتزاز پرچم گلزارهای مطهر شهدا را خواهیم داشت، برگزاری تورهای گردشگری برای همسران شهدا نیز از جمله این برنامه‌هاست. در پنجم مهرماه کنگره ملی و همایش سراسری «شکوه ایثار» برگزار خواهد شد که ویژه تجلیل از همسران، مادران و دختران شهداست. رونمایی از 40 عنوان کتاب نشر شاهد تجلیل از نویسندگان و فعالان برتر مجازی از سایر برنامه ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری مراسم تجلیل از 40 رزمنده کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران و همایش تجلیل از 40 نخبه برتر شاهد و ایثارگر بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده است. در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی نظیر ویژه برنامه میدان امام حسین(ع) با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، و تقدیر از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در کشور برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقات کتاب خوانی، برگزاری نمایشگاه عکس در اماکن و نمازهای جمعه، پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان، اجرای زنده گروه‌های سرود و نغمه‌های عاشورایی در مراکز عمومی و برگزاری 40 تئاتر خیابانی در گلزارهای شهدا از سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

سردار "راهیان نور" راهی بنیاد شهید شد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: بهسازی و اجرای دیوارنگاره شهدا آغاز شده است. تولید و پخش 40 فیلم کوتاه با موضوع ایثار اجتماعی، تولید و پخش 40 مستند از شبکه‌های سراسری صداوسیما، تولید و پخش 40 عنوان مهارت همسو در چهلمین سال دفاع مقدس، برگزاری مسابقات پیامکی با عنوان «روایت چهلم» و تقدیر از 40 برنده و  اجرای طرح سپاس با رویکرد فرهنگی در سراسر کشور بخش دیگری از برنامه‌های پاسداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران هفته دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن در جریان سفر استانی به بوشهر در اولین جلسه شورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی حرکت کنیم، بهترین راه و کارگشاترین پیشرانه برای انقلاب اسلامی، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بیشتر سیاست‌های رهبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است. در بند پنجم ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب تاکید بر شبکه سازی عوامل این فرهنگ در میان دستگاه‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی دارند و یکی از بهترین ابزارهای ما برای تقویت آن. شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

هاشمی بیان کرد: توقع و خواهش ما از شورای توسعه و ترویج این است که نقش مؤثری در پای کار آوردن دستگاه‌ها داشته باشند و با به میان آوردن تشکل‌های فرهنگی و خود جوش مردمی در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما هیچ مانعی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور به ویژه استان بوشهر نداریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در تولید آثار هنری، هنرمندان استان پای کار بیایند و با رعایت استانداردها طرح‌هایی را ارائه کنند و ما از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است هم تشکل‌های فرهنگی و هم هنرمندان استان پای کار بیایند و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ فعالیت داشته باشند و ما موانعی برای اعتبار این حوزه نداریم.

کد خبر 6082290

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی