Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن سالروز آغاز هفته دفاع مقدس در بیانیه‌ای با اشاره به آیه (سوره مبارکه عنکبوت آیه ۶۹) که خداوند در این آیه می‌فرماید: وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ (و آن‌ها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند قطعا هدایتشان خواهیم کرد و خدا با نیکوکاران است بیان کرد: دفاع مقدس، جلوه گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری و قله بلند و غیرت ملتی با شرف در کتاب تاریخ مقاومت ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی در ادامه بیانیه‌ای که منتشر کرده افزود: ملت ایران در تداوم انقلاب میلیونی و دوران ساز خود و در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) با جانفشانی و از خود گذشتگی برای ذره ذره‌ی خاک، ناموس و کیان دین، قطره قطره‌ی خون خویش را در طبق اخلاص نهادند و با برجای نهادن حکایت ماندگاری از دلاوری و سلحشوری، اندیشه تجاوز به سرزمین عزیز ایران را برای همیشه از ذهن بد اندیشان انقلاب و نظام زدودند.

او اضافه کرد: رشادت‌ها و ازخود گذشتگی‌های مردان و زنان و جوانان سلحشور و غیور ایران اسلامی که با پیروی و الگو پذیری از نهضت سرخ عاشورا و آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، جلوه‌ها و آموزه‌های متعالی حسینی را برای نسل‌های آینده به ارمغان گذاشت، امروز خود به الگویی ماندگار برای آزادیخواهان و حق طلبان منطقه و جهان تبدیل شده و اقتدار ایران اسلامی را در منطقه و جهان به نقطه‌ای رسانده است که صاحب نظران و استراتژیست‌های بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را در شمار مهم‌ترین بازیگر بین المللی قلمداد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: سی و یک شهریور ماه؛ اوج تجلی جانبازی ملتی انقلابی و کفرستیز و یاد آور رادمردی، پایداری و رشادت‌های دلیرانه شهیدان، جانبازان و ایثارگران و نماد اتحاد و همدلی مردم غیور ایران برای رویایی با استعمارگران و در راس آن شیطان بزرگ و اذناب مزدور و منطقه‌ای آنان است که با تداوم راه و آرمان امام خمینی (ره) و در سایه منویات و فرامین فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری و ولایت و مرجعیت بر سر پیمان خود ایستاده است.

او ادامه داد: مسئولیت خواص؛ بویژه یادگاران ۸ سال دفاع مقدس جهت حفظ و حراست از دوران نورانی دفاع از عزت و عظمت ایران اسلامی در انتقال نقاط برجسته و ارزشمند دفاع مقدس بسیار سنگین و بزرگ و ارزنده می‌باشد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: دستاورد‌های دفاع مقدس و جانانه مردم مسلمان و مطیع ولایت فقیه ایران اسلامی در حوزه‌های خود کفایی نظامی و بویژه پیامد‌های معنوی و ایجاد روحیه جهاد و شهادت و مقاومت در دنیای اسلامی تحت لوای ولایت معظم فقیه و غیرت مردم ایران اسلامی، شاه بیت آن دوران طلایی می‌باشد که لازم است مسئولان پاسدار آن باشند.

او تصریح کرد: اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همه شهیدان والامقام، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، این هفته ارزشمند و جاودان در تاریخ ایران اسلامی را بویژه به جامعه ایثارگری استان مرکزی، خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور خصوصاً همکاران ایثارگر دادگستری کل استان مرکزی تبریک عرض می‌نمایم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: امیدوارم با توجهات و عنایات خاصه حضرت، ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و رهنمود‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب ادام الله ظله و تداوم حضور ملت و جوانان پر انگیزه و غیور در راستای تحکیم و تثبیت مدیریت جهادی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، و تحول عدالت آفرین دستگاه قضایی، شاهد عزت، اقتدار، سربلندی و توسعه بیش از پیش و همه جانبه ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف باشیم و همگان در راه پاسداشت و صیانت از ارزش‌ها و پیمودن راه پر افتخار شهدا، ایثارگران و آزادگان سر افراز ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی چهل سالگی دفاع مقدس ایران اسلامی استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟

در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.

این روز‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده می‌شود که عده‌ای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزه‌داری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علی‌رغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبهه‌ها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزه‌داری برای رزمندگان باز در جبهه‌های مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریت‌های عملیاتی برای تقرب به خدا روزه می‌گرفتند.

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشته‌ای روزه‌داری در جبهه را اینگونه روایت می‌کند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد می‌شدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقر‌های مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نماز‌ها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند.

به اذعان رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.

 البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه‌دار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل راننده‌های کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقر‌های پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائم‌السفر بودند و باید روزه می‌گرفتند.

رزمندگانی که در پادگان‌ها، مقر‌های پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرمانده‌شان روزه‌دار بودند.

رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سال‌های دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشت‌شمار بود، مجاز به روزه‌داری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریت‌های عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود