Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:53:02 GMT

رشد ۱۲ میلیارد دلاری ارزش سهام معدنی‌ها در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۷۹۶

رشد ۱۲ میلیارد دلاری ارزش سهام معدنی‌ها در هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، به دنبال برگزاری جلسات هماهنگی ایمیدرو با سازمان بورس، شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی و به همراه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بازار سرمایه با جهش همراه شد و ارزش سهام ۸۵ شرکت عضو این گروه، به ۸۸.۲ میلیارد دلار رسید.

رشد ریالی ارزش این شرکتها، برابر با ۲۶۱ هزار میلیارد تومان بود که ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد بیش از ارزش هفته پیش از آن محسوب می‌شود.

در حال حاضر مجموع ارزش شرکت‌های مورد اشاره به ۱۸۶۸ میلیارد تومان رسید. به این ترتیب این گروه در حال حاضر نزدیک به ۲۸ درصد از سهم بازار بورس اوراق بهادار را در اختیار دارند.

ایمیدرو همچنین در پی جلسه مذکور، گام دوم برای تقویت سهام معدن و صنایع معدنی در بورس را برداشت و کمیته‌ای را به منظور پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه سهام معدنی ها ایمیدرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام ایمیدرو، گواهی سپرده شمش طلا روش نوین جذب نقدینگی و منابع مالی برای حوزه تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی است که توسط ایمیدرو ابداع و با همکاری بورس کالا و بانک ملت (به عنوان خزانه دار)، از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۴۲ میلیون و ۱۰۴ هزار گواهی سپرده شمش طلا به ارزش بیش از ۱۴۷ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال معامله شد که برابر با چهار هزار و ۲۱۰ کیلوگرم شمش فلز زرد رنگ بوده است.

این گزارش حاکی است که کل شمش عرضه شده ایمیدرو (مربوط به واحدهای طلای موته و زرشوران) یک‌هزار و ۸۲۵ کیلوگرم بوده در حالی که «معاملات انجام شده» بر روی اوراق گواهی سپرده، با رشد بیش از ۲ برابری به چهار هزار و ۲۱۰ کیلوگرم رسیده است.

کد خبر 6085157 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن