Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرجام سمیعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در فصل بهار و تابستان است و به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین محدودیت‌های اجتماعی به خصوص در فصل بهار و ایام عید که رفت و آمد به استان با فاصله‌گذاری همراه شده بود خسارت زیادی به حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری استان وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع این ویروس، تعداد گردشگران و مسافران استان کاهش ۱۰۰درصدی داشت و این امر باعث شد که هتل‌داران، مجتمع‌های اقامتی، تورهای مسافرتی، مهمانسراها و کمپینگ‌های اقامتی استان به دلیل نداشتن مسافر با کمبود درآمد مواجه شوند و برخی از این اماکن به دلیل مشکلات اقتصادی در حال تعطیل شدن هستند.

به گفته وی، هم‌اکنون در استان ۲۵ هتل، ۲ مجتمع اقامتی گردشگری، ۳۹ مجمتع بوم گردی، پنج سفره خانه سنتی، پنج مرکز تفریحی سرگرمی، ۴۶ دفتر خدماتی ،مسافرتی و ۲ کمپینگ اقامتی در کوهرنگ و سبزکوه فعال است که به دلیل کاهش  مسافرت‌ها و گردشگری با مشکل بودجه مواجه شدند.

سمیعی گفت: در ایام عید بسیاری از روستاهای گردشگرپذیر استان به صورت خودجوش مراکز تفریحی و گردشگری و اماکن اقامتی خود را تعطیل کرده بودند و پذیرش مسافر و گردشگر نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری تابع ستاد ملی و استانی کرونا هستیم، گفت: سلامت مردم بیش از هرچیز مهم است که این امر باعث شده که برخی زیرساخت‌های گردشگری استان در ایام کرونا به خصوص ایام عید تعطیل شود.

سمیعی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌های جاری از جمله پرداخت حقوق کارگران، هزینه آب و برق، گاز و سایر هزینه‌ها از جمله  استهلاک بر عهده سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذار بودن هیچ درآمد مجبور به پرداخت این هزینه است، گفت: این امر هزینه سنگین بر گردن سرمایه‌گذار گذاشته است.

به گفته وی، به منظور حمایت از این قشر در اوایل فصل تابستان برنامه‌ریزی شد که در هر شهرستان یک جشنواره گردشگری با توجه به ظرفیت شهرستان برگزار شود،که بتوان زمینه حضور گردشگر و مسافر را در آن مناطق فراهم و جبران خسارت کرد اما به دلیل شیوع ویروس این برنامه‌ریزی نیز محقق نشد و شهرستان‌ها موفق به اجرای این برنامه نشدند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در استان چهارمحال وبختیاری فعال است .

برچسب‌ها ویروس کرونا ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهداء در نقاط مختلف استان به مناسبت سالروز شهدای ورزشکار

- برگزاری مسابقات فوتسال جام شهید شاخص کشور در لردگان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود
  • ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال وبختیاری پیشتاز در برخورد با حفاران