Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه"کامیار چهری" در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی ، ضمن هشدار درخصوص فعالیت شرکت های هرمی اظهار داشت: شرکت های هرمی همیشه فعالیت خود را یک نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی کرده و در اغلب موارد به دلیل وجود مخالفت های فراوان، فلسفه وجودی خود را تنها عدم پرداخت مالیات اعلام می کنند؛ در صورتی که این گونه شرکت ها فاقد هرگونه شناسه ثبتی در اداره ثبت شرکت ها بوده و همواره سعی در ظاهرسازی و پنهان کردن شیوه عملکرد خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی یادآور شد: برخی اوقات، گردانندگان شرکت های هرمی برای رسیدن به اهداف شیادانه خود، افراد فریب خورده را در محل هایی مانند باغ ها و ویلاهای خارج از استان دعوت کرده و تا زمانی که فرد مورد نظر، خواسته های مالی آنان را برآورده نکند؛ اجازه خروج به او را نمی دهند.
 
سرهنگ چهری با بیان اینکه شرکت های یاد شده برای پنهان کردن فعالیت خود، از نصب تابلوهای رسمی هم امتناع می کنند، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در شرکت های هرمی نه تنها فایده ای ندارد، بلکه ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به افراد و خانواده ها نیز وارد کند.
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شرکت هرمی بر اساس قانون مجازات اخلال در نظام اقتصادی کشور، شرکتی است که تاسیس و فعالیت آن از طریق افزایش اعضا صورت می گیرد و هر عضو جدید برای کسب منفعت باید افراد دیگر را به عنوان زیر گروه خود جذب و معرفی کند، بدین صورت، فعالیت شرکت از طریق توسعه زنجیره ای شبکه انسانی تداوم می یابد.
 
وی با بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی و همکاری مناسب مردمی سرنخ های خوبی از فعالیت مخفی و زیر زمینی مجرمان دریافت شده است، بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی در حال بررسی گزارش های مردمی بوده و بی تردید نسبت به شناسایی و دستگیری بهنگام اعضا و سرشاخه های شرکت های هرمی اقدام خواهند کرد.
 
سرهنگ چهری در پایان از شهروندان خواست تا از فعالیت اقتصادی در هرگونه شرکت ناشناس، که متولیان آن ادعای درآمدی غیر عادی، به ویژه در مدت زمانی کوتاه دارند؛ دوری کرده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

46

کد خبر 1434185

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی شرکت های هرمی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري جاعلان مدراک در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، رئيس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسايي و دستگيري باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد.

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پي گزارش يک نهاد دولتي مبني بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت های فنی و حرفه ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت های فنی و برخی تجهیزات رایانه ای را کشف کنند.

سرهنگ میرحبیبی بيان کرد:متهمان پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبا لغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس
  • دستگیری باند بدل اندازان طلا در شاهرود