Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:20:05 GMT

پاسخ توئیتری ماکرون به اظهارات وزیر دفاع ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۰۰۱

پاسخ توئیتری ماکرون به اظهارات وزیر دفاع ترکیه

رئیس جمهور فرانسه با انتشار پیامی به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه پاسخ داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپوتنیک، اظهارات "حلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه خطاب به رئیس ‌جمهور فرانسه درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه، پاسخ توییتری ماکرون را در پی داشت.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در صفحه شخصی خود در توییتر، ابتدا به زبان فرانسوی و ساعاتی بعد به زبان ترکیه‌ای درباره تنش‌ها در منطقه شرق دریای مدیترانه اظهارنظر کرد و تلویحا به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور فرانسه در پیام‌های توییتری خود به دو زبان فرانسوی و ترکیه‌ای به نشست اخیر سران کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه اشاره کرد و در اظهاراتی تلویحا به سخنان آکار پاسخ داد.

ماکرون نوشت: ما در آزاکسیو (شهری در جزیره کرس فرانسه) یک پیغام روشن به ترکیه فرستادیم: بیایید دوباره وارد یک گفت‌و‌‌گوی مسئولانه با حسن نیت و به دور از ساده لوحی شوید. این فراخوان، اکنون خواست پارلمان اروپا هم هست. به نظر می‌رسد که این فراخوان شنیده شده است. بیایید به جلو پیش برویم.

اردوغان: آقای ماکرون، سر به سر ما نگذارگزارش| یک هفته حساس پیش روی ترکیه و اروپا

 

پیش از این وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه اختصاصی با "کانال 4" تلویزیون بریتانیا در واکنش به اظهارات تحریک‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره این منطقه تصریح کرد: «ماکرون آتش‌بیار معرکه شرق مدیترانه شده و حل مشکلات را سخت‌تر می‌کند».

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه جمهور فرانسه وزیر دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران

سباستین لکورنو در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوپاریزین Le Parisien مدعی شد که حضور فرانسه در منطقه به کنترل تشدید تنش کمک کرده است.

وی ضمن حمایت از اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه ادعا کرد: ایران تاکنون از طریق عوامل خود غیرمستقیم عمل کرده است، اما شنبه گذشته اقدام به حمله مستقیم به اسرائیل کرد.

وزیر دفاع فرانسه در ادامه لفاظی‌های خود با تحلیل احتمال گسترش درگیری در خاورمیانه ادعا کرد در پشت جنگ اسرائیل علیه غزه، سایه تهران با دستور کار بی ثباتی منطقه نهفته است و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای اروپا هم باشد.

فرانسه از حامیان رژیم صهیونیستی و سیاست نسل کشی آن فرانسه اخیرا اعلام کرد در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی نقش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد