Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر سعادتی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلم "از ما " که پیش از این جایزه‌ بهترین فیلم دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Cinalfama Lisbon" پرتغال و جایزه و لوح‌تقدیر بهترین فیلمنامه‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "پنج قاره" ونزوئلا را از آنِ خود کرده است.

وی افزود: این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (عظیم سبزقبا) و بهترین موسیقی متن دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Cinalfama Lisbon" پرتغال بوده و در دومین جشنواره‌ آسیایی فیلم " Asian Cinematography AWARDS " فیلیپین و نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی تهران نامزد دریافت جایزه‌ بهترین فیلم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: این فیلم جایزه‌ بهترین تهیه‌کنندگی " بخش فیلم‌های داستانی" نوزدهمین جشنواره‌ تولیدات مراکز استانی صداوسیما را نیز دریافت کرده و فیلمنامه‌ آن جایزه‌ بهترین فیلمنامه‌ سومین جشنواره‌ فیلم و فیلمنامه‌نویسی بسیج خوزستان، جایزه و لوح‌تقدیر بهترین فیلمنامه سومین جشنواره‌ ملی بسیج تهران و جایزه و لوح‌تقدیر بهترین فیلمنامه‌ چهارمین جشنواره‌ ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان را دریافت کرده است.
وی افزود: فیلم کوتاه داستانی "یک اتفاق کوچک" نیز پیش از این در بخش مسابقه‌ دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم " پرواز" تهران، چهاردهمین جشن "تصویر سال" تهران، دومین جشنواره‌ ملی فیلم " پاسارگاد " تهران، چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Kanyakumari" هندوستان و جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "پنج قاره" ونزوئلا حضور داشته و به نمایش درآمده است.

سعادتی فرد ادامه داد: این فیلم کوتاه که در چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Merida Fecime" مکزیک، دهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Lift-Off" انگلیس، چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم"Aasha" هندوستان، چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Fiorenzo Serra" ایتالیا، نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Alter do Chão" برزیل، چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "۱۹۰۴ DEAF" آمریکا و نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Job Film Day" ایتالیا نیز به نمایش درآمده این‌بار در بخش مسابقه‌ سومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Jharkhand" هندوستان حضور خواهد داشت.
وی بیان کرد: فیلم "داشتن" به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی سبزقبا در جشنواره های زیادی از جمله جشنواره‌ ‌بین‌المللی فیلم  مشهد، آبادان، جشن تصویر سال تهران، جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم کوتاه "کهگیلویه" دهدشت،  جشنواره‌ ملی فیلم کوتاه "مهر مادر" تهران و جشنواره ملی فیلم "تدبیر زندگی" کرج به نمایش درآمده است.

وی افزود: فیلم داشتن علاوه بر جشنواره‌های یادشده در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم  آمریکا، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم هندوستان، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم  انگلیس، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم  هندوستان و جشنواره‌ آسیایی فیلم  فیلیپین حضور داشته است.
 سعادتی فرد گفت: این فیلم همچنین در بخش بازار رسمی نهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم  ایتالیا و بخش "Video Library" بیست‌ویکمین دوره‌ بازار بین‌المللی سی‌وششمین جشنواره‌ جهانی فیلم فجر حضور داشته و در پنجاه‌وهشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان "اروند" نامزد دریافت جایزه‌ بهترین تصویربرداری، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی شده و لوح تقدیر بهترین صداگذاری نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم کوتاه "کهگیلویه" دهدشت را دریافت کرده است. 
وی اضافه کرد: این فیلم هم‌چنین در چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Aasha"  هندوستان و دومین جشنواره‌ آسیایی فیلم "Asian Cinematography AWARDS" فیلیپین نامزد دریافت جایزه‌ ‌بهترین فیلم نیز بوده است.
 سومین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم "Jharkhand"  با هدف ایجاد و ارائه‌ بستر مشترکی برای سینمای جهان و مناطق مختلف سینمای هندوستان، جهت پیشبرد هنر سینما و کمک به درک و ستایش  فرهنگ‌های ملل و کشورهای مختلف در زمینه‌ اخلاق اجتماعی و فرهنگی و ترویج دوستی و همکاری بین مردم جهان، ۹ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی مطابق با ۱۸ تا ۲۰ امسال  در هندوستان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول حوزه هنری خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول حوزه هنری خوزستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول حوزه هنری خوزستان اخبار کنکور نامزد دریافت جایزه لوح تقدیر بهترین بهترین فیلمنامه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم نخستین جشنواره دومین جشنواره بهترین فیلم فیلم کوتاه ملی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» که در بخش مسابقه فستیوال «CMS»، در کشور هندوستان، با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، چین، کانادا، هند، سوییس، پاکستان، آلمان و اندونزی رقابت می کرد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در بخش «سینمای آینده» این جشنواره شد.

این جایزه شامل تندیس طلایی و مبلغ ۲۵۰ روپیه هند است که به کارگردان و تهیه کننده اثر تعلق می گیرد.

در این جشنواره فیلم‌هایی به رقابت می پردازند که موضوعاتی چون وحدت یا صلح جهانی را محور اصلی فیلمنامه های خود قرار داده اند. آثاری که راهکارهایی برای کودکان و نوجوانان و رسیدن به امنیت و آینده ای مطمئن برای الهام بخشیدن به نسل‌های مختلف ارایه می دهند. فیلم‌هایی که تنها به بازار فروش و سرگرم کردن کودکان نمی اندیشند و با دیدگاهی جهانی، به ارزش های اخلاقی و تاثیرگذار بر آینده کودکان و نوجوانان نیز توجه دارند.

جشنواره بین المللی کودکان سینه مونته سوری (CMS)، از ۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر لاکنو هند برگزار شد و هیات موسس و دبیر جشنواره در سال ۲۰۲۴، با شعار «درود بر جهان»، اندیشه و آموزه های اخلاق شناس و حقوقدان بزرگ هند، «مهاتما گاندی» را سرلوحه اهداف این جشنواره قرار داده اند.

جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) از جمله جوایزی است که این فیلم کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

بابک نبی زاده در قالب یادداشتی درباره فیلم نوشته است: «رنج ها، روزی به آرامش می انجامند و سادگی و صداقت، بالاخره به بار می نشیند. این موفقیت‌ها مرا به یاد مشکلات و رنج هایی می اندازد که در مسیر ساخت فیلم تجربه کردم. به یاد همکاران عزیز و همراهانم در جریان ساخت فیلم که در گرمای طاقت فرسای تیر ماه جزیره قشم و با وجود امکاناتی بسیار ساده و معمولی، با تمام وجود، همراهی ام کردند و بیشترین انرژی و توانشان را گذاشتند. کسی باور نمی کند که این فیلم در سال (۹۸) با یک دهم بودجه فیلم های رایج در آن زمان ساخته شد و اگر هنوز پس از چندین سال، این فیلم به نقاط مختلف دنیا سفر می کند، به خوبی دیده می شود و انصاف و عدالت خداوند بر آن جاری می شود، به نظرم حاصل همان رنج ها، ساده بودن ها و صداقت هاست. از تهیه کننده خوب فیلم و از پخش بین الملل کانون پرورشی فکری، ممنونم که همواره از «اقیانوس پشت پنجره» حمایت می کنند. بسیار خوشحالم که به واسطه حضورهای بین المللی این فیلم، زیبایی‌های سرزمینم ایران و استعداد و توانمندی کودکانش، دیده می شوند.»

کد خبر 6085645

دیگر خبرها

  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد