Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@06:02:51 GMT

سارقان باغ‌های سیب سمیرم در تله پلیس

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۱۲۳

سارقان باغ‌های سیب سمیرم در تله پلیس

رییس پلیس شهرستان سمیرم از دستگیری چهار نفر سارق محصولات باغی و سیب درختی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سهراب قرقانی اظهار داشت: این افراد اقدام به سرقت محصولات کشاورزی باغداران بویژه سیب‌های درختی می‌کردند که در دام ماموران انتظامی گرفتار شدند.

به گفته وی بیشتر این سارقان معتاد هستند و شب هنگام اقدام به گشت زدن در باغ‌های حاشیه شهر می‌کنند تا در فرصتی مناسب محصولات کشاورزی باغداران را برچیدند و به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی سمیرم با بیان اینکه برخی از این سارقان علاوه بر محصولات باغی و زراعی ادوات و اموال کشاورزان را به سرقت می‌برند از مردم و باغداران خواست در فصل سیب‌چینی و گردوتکانی بیشتر مراقب باغ‌های خود باشند.

سرهنگ قرقانی تصریح کرد: ضروری است کشاورزان به محض مشاهده افراد معتاد یا مشکوک در اطراف مزرعه خود موضوع را به پلیس شهرستان اطلاع دهند و برای پیگیری سرقت از باغ خود به کلانتری محل مراجعه کنند.

وی یادرآور شد: تابستان سال گذشته نیز سارقانی که اقدام به سرقت ترانس‌های برق کشاورزان و اموار اتاقک‌های باغی در بخش وردشت سمیرم کرده بودند دستگیر شدند که همه آنها غیربومی و از استان‌های هم‌جوار به این منطقه آمده بودند.

رییس پلیس سمیرم اظهار داشت: پراکندگی و گستره باغ‌ها و مزارع در بخش‌ها و روستاهای مختلف منطقه زیاد است اما پلیس در اقدام علیه سارقان و قانون شکنان قاطع است و با آنان برخورد می‌کند.

شهرستان سمیرم با تولید متوسط سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتن سیب مرغوب درختی و وجود ۳۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغ، قطب تولید این محصول در استان اصفهان و کشور است که بخش زیادی از محصولات باغی آن به دیگر کشورها صادر می‌شود.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و دامداری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است./ ایرنا 



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری باند سه نفره‌ سارقان با ۱۰ فقره سرقت کابل برق در شهرستان خبر داد و گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمد رستمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم به توجه و رعایت هشدارها و توصیه‌های مجموعه انتظامی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت توسط شهروندان اظهار کرد: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت‌های عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با دریافت گزارش‌هایی در خصوص چند فقره سرقت کابل برق طی هفته‌های گذشته در سطح شهرستان تالش، پیگیری موضوع در دستور پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی تالش خاطرنشان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده‌ها، مأموران انتظامی حین گشت‌زنی سه نفر را در حال سرقت کابل برق مشاهده و این افراد به محض رؤیت پلیس اقدام به فرار کردند و با اقدامات پلیسی سارقان دستگیر شدند.

رستمی تصریح کرد: سارقان ۳۴، ۳۶ و ۳۷ ساله در تحقیقات به ۱۰ فقره سرقت کابل برق اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی گفت: پلیس در مقابله با سارقان و افراد قانون‌شکنی که قصد دست‌درازی به اموال مردم و برهم زدن امنیت عزم جدی دارد.

کد خبر 744841

دیگر خبرها

  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • بازداشت باند خانوادگی سارقان در زنجان
  • دستبند پلیس اسفراین بر دستان سارقان احشام
  • پلیس اسفراین بر دستان سارقان احشام دستبند زد
  • دستگیری ۲ سارق زورگیر تلفن همراه در شاهین شهر
  • انهدام باند سرقت محصولات باغی در اصفهان
  • دستگیری سارقان مسلح محصولات باغی در اصفهان
  • انهدام باند ۴ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان
  • سارقان دام در کاشمر دستگیر شدند