Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی تأکید کرد: محصول نظام تعلیم تربیت، نسلی خداجو، آزادی‌خواه،گفتمان پذیر، ستم‌ستیز، دانش‌پژوه و خلاق باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی آغاز سال جدید تحصیلی را به یکایک استادان معظّم، دانشجویان معزّز و کارمندان خدوم دو دانشگاه تبریک و تهنیت گفت و تأکید کرد: تهدید ناشی از شیوع کرونا باید فرصت‌های یادگیری جدید و خلاقانه‌ای ساخت تا در سایه آن ظرفیت‌های مدیریتی و مهارت‌های رویارویی و یادگیری در شرایط سختی و بحرانی توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس آموزش‌های حضوری و توسعه ظرفیت‌های یادگیری ترکیبی باید در اولویت برنامه‌ریزی قرار گیرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«به نام خداوند علیم

امسال بهار تعلیم و تربیت در حالی به مشتاقان دانش و بینش، رخ می‌نماید که تقارن آن با ماه حزین محرّم، حال و هوایش را «حسینی» کرده است. ماه بزرگی که در آن معلّم آگاهی و آزادی، حضرت اباعبدالله الحسین-علیه‌السلام- خریداران خرد، خواهندگان آزادی و خواستاران عدالت را با آموزه‌های اصیل اسلام آشنا می‌کند.

بر «امام حسین (ع)»، بانی مکتب رهایی و رستگاری، سلام می‌فرستم و از روح بلند او و تمامی یاران پاک و پایدارش برای اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین اسلامی، مدد می‌جویم و از «عاشورا»، نه به‌عنوان جنگی که با سپیدی صبح آغاز می‌شود و با سیاهی شب پایان می‌پذیرد، که به‌مثابه یک «فرهنگ» که در طول زمان و عرض زمین می‌آموزاند، بهره‌ها می‌برم.

نیم‌نگاهی به یافته‌های صاحب‌نظران در حوزه‌ی توسعه کافی است تا به این نکته‌ی بسیار مهم برسیم که مهم‌ترین عنصر حیات‌بخش در فرایند تحقق توسعه، «سرمایه‌ی انسانی» است. سرمایه‌ی سعادت آفرینی که تنها مسیر استحصال آن، «تعلیم و تربیت» است. از این رو نهاد تعلیم و تربیت، خطیرترین نهادی است که می‌تواند با اتخاذ روش‌های نوین، از طریق تربیت صحیح نیروی انسانی قابل و قادر، تسهیل‌گر و تسریع‌گر طریق تعالی‌بخش توسعه‌ی پایدار باشد.

با عنایت به جایگاه ژرف «معلّم» در غنا بخشی به فرایند تعلیم و تربیت، کوچک‌ترین تردیدی باقی نمی‌ماند که دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به‌عنوان مراجع صلاحیت‌دار تربیت معلّم، زیربنایی‌ترین نقش را در این چرخه ایفا می‌کنند.

ازاین‌رو، ضروری است این دو دانشگاه مولّد با توجه ویژه به این مهم که رسالت ذاتی آنان تربیت نیروی متخصص و متعهد برای بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی و فرهنگ‌ساز کشور است، با بهره‌مندی جامع و جاذب از آخرین دستاوردهای علمی نافع و همسو با آموزه‌ای آیینی و فرهنگی ایران اسلامی، در این مسیر سخت، اما سبز، گام‌های استوارتری بردارند. وزارت آموزش و پرورش در دوره‌ی کنونی با هدف رفع آسیب‌ها و دفع آفت‌های عیان و نهان، مجدانه برآن است تا با ابتناء بر اسناد بالادستی، به‌ویژه سند تحول، منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، مطالبات رئیس‌جمهور محترم، برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی آموزش و پرورش و برنامه‌های تقدیمی اینجانب به مجلس شورای اسلامی، با بازتعریف در شاخص‌های آموزشی و پرورشی و بازآفرینی در روش‌های آموزش و پرورش، به سمت و سویی حرکت کند که محصول نظام تعلیم تربیت، نسلی خداجو، دین‌مدار، معرفت‌گرا، آزادی‌خواه، عدالت‌گستر، گفتمان پذیر، نوع‌دوست، صلح‌طلب، ستم‌ستیز، دانش‌پژوه، مهارت پیشه و خلّاق باشد.

ضمن بزرگداشت «هفته‌ی دفاع مقدس» و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای آن دوران غرورآفرین، مسرورانه آغاز سال جدید تحصیلی را به یکایک استادان معظّم، دانشجویان معزّز و کارمندان خدوم دو دانشگاه تبریک و تهنیت می‌گویم و تأکید می‌کنم از تهدید ناشی از شیوع کرونا باید فرصت‌های یادگیری جدید و خلاقانه‌ای ساخت تا در سایه آن ظرفیت‌های مدیریتی و مهارت‌های رویارویی و یادگیری در شرایط سختی و بحرانی توسعه یابد. بر این‌اساس آموزش‌های حضوری و توسعه ظرفیت‌های یادگیری ترکیبی باید در اولویت برنامه‌ریزی قرار گیرد.

امیدوارم در سایه سار الطاف الهی و با همدلی و همراهی روزافزون، در زمره‌ی «جاهدان عرصه‌ی آموزش» و «مجاهدان وادی پرورش» باشید.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشجو معلمان نظام تعلیم تربیت تعلیم و تربیت ی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها و اجرای محفل بزرگ امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی گفت: هیئات مذهبی به عنوان مردمی‌ترین تشکل مذهبی و فرهنگی در صف اول اجرای فرامین رهبری قرار دارند.

وی افزود: هیأت خبرنگار به عنوان یک تشکل در قالب فعالیت‌های شورای هیئات مذهبی و جهاد تبیین اقداماتی مناسب و مفیدی در این مدت کوتاه انجام داده و اطلاع رسانی اخبار مربوط به جلسات تدبر، قرائت و جز خوانی قرآن به جامعه ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: استقبال با شکوه مردم در ورزشگاه آزادی از برنامه قرآنی نشانه گفتمان دینی و تأثیرگذاری هیئات و تشکل‌های دینی در بین مردم و جوانان است.

باقری یادآور شد: هیئات مذهبی مدیریت فرهنگی جامعه را بر عهده گرفته و بر اساس منویات امامین انقلاب برای رسیدن به قله درکنار مردم و همراه مردم در حال پیشرفت هستند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مازندران یادآور شد: نهادها و سازمان‌های حاکمیتی، مسؤولان و دست اندرکاران همراه هیئات و تشکل‌ها به مردم کمک کنند و در عملی و پیاده کردن فرهنگ قرآن همگام با تشکلهای مردمی تلاش و مساعدت کنند و نمونه بارز این اقدام تجمع کم نظیر جوانان و اقشار مختلف از برنامه‌های سازمان تبلیغات در ورزشگاه آزادی بوده است.

کد خبر 6063984

دیگر خبرها

  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است