Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران یک قبیله معروف یمنی با رویگردانی از ائتلاف سعودی، در صنعاء حاضر شده و با ارتش یمن پیمان بستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رهبران و بزرگان قبیله «مراد» که در استان «مأرب» حضور دارند، امروز (شنبه) وارد صنعاء شدند و با ارتش و انصارالله یمن پیمان رسمی بستند.

به نوشته الخبر الیمنی، در ابتدای ورود بزرگان قبیله مراد، قبائل استان صنعاء از آن‌ها استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
جدایی یک قبیله اهل استان مأرب از ائتلاف سعودی که ماههاست شاهد درگیری‌های سرنوشت‌سازی است، می‌تواند تأثیر بالایی در روند درگیری‌ها داشته باشد.

بزرگان قبیله «مراد» در ابتدای ورودشان به صنعاء گفتند که ائتلاف سعودی سال‌ها بود که تصویری نادرست از جنبش انصارالله در میان قبائل مأرب تبلیغ می‌کرد و اکنون نیز شروع به تبلیغات سوء علیه قبیله مراد کرده است.

به گفته آن‌ها، نیروهای ارتش و انصارالله یمن طی پیشروی‌های خود در استان مأرب، به خوبی با قبائل برخورد می‌کنند و «تا کنون جز خیر از جانب آن‌ها متوجه قبیله مراد نشده است.»

کشور یمن بر اساس نظام قبیله‌ای است و در استان مأرب نیز این قبائل همسو با ائتلاف سعودی هستند که با ارتش و انصارالله یمن می‌جنگند و به گفته منابع میدانی، چیزی به نام ارتش وابسته به دولت منصور هادی در مأرب حضور ندارد.

بزرگان قبیله مراد در ادامه اعلام کردند که از این پس در کنار نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی علیه ائتلاف سعودی-اماراتی خواهند جنگید و ابراز امیدواری کردند که باقی عشیره‌های قبیله مراد نیز از ائتلاف سعودی جدا شده و شامل عفو عمومی شوند.

در همین حال نامه استاندار وابسته به دولت منصور هادی در استان مأرب به وزیر دفاع دولت مستعفی در شبکه‌های اجتماعی فاش شده که در آن آمده است، نیروهای قبیله مراد، به جنبش انصارالله پیوسته و سلاح‌های اهدایی ائتلاف سعودی به آن‌ها را نیز تصاحب کرده‌اند. در این نامه آمده است که گرویدن این قبیله عامل شکست طرح‌های نظامی شده است.  
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در جمع بزرگان قبیه مراد، گفت که از این پس این قبیله تحت حمایت کامل دولت صنعاء قرار دارد و در تمامی مشکلات و سختی‌ها ارتش و کمیته‌های مردمی در کنار آن‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش یمن ائتلاف سعودی قبایل یمنی انصارالله یمن بزرگان قبیله ائتلاف سعودی قبیله مراد استان مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند

 مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» (وابسته به دولت صنعاء) امروز دوشنبه جدیدترین آمار از تلفات ناشی از حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به مردم یمن را منتشر کرد.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی این مرکز حقوقی، در جریان ۹ سال تجاوز ائتلاف سعوی-آمریکایی به یمن، ۱۸ هزار و ۳۸۱ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر هم زخمی شدند. در جریان این حملات، چهار هزار و ۱۲۳ کودک شهید و ۴ هزار و ۹۹۲ کودک هم زخمی شدند.

به گفته مرکز عین، در جریان حملات این ائتلاف، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر و ۳۵۴ نیروگاه برق هدف قرار گرفته است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی همچنین ۶۱۳ هزار و ۹۹۲ منزل مسکونی، ۱۸۶ مرکز دانشگاهی، هزار و ۸۴۳ مسجد، ۳۹۳ مرکز گردشگری و ۴۲۷ بیمارستان را هدف قرار داده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هم اسفند ماه گذشته، آماری از جنایات ائتلاف مذکور ارائه کرد و گفت: شمار حملات صورت گرفته از سوی جنگنده‌های ائتلاف به بیش از ۲۷۴۳۰۲ حمله می‌رسد که ۵۹ حمله آن در طول یک سال اخیر صورت گرفته‌است.

سریع همچنین خبر داد: نیرو‌های ما نیز طی این نبرد، بیش از ۱۳۲۲۹ عملیات نظامی انجام داده‌اند که از این میزان، ۶۷۰۲ عملیات تهاجمی و ۶۵۲۷ عملیات برای مهار و شکست حملات تهاجمی و پیشروی‌های دشمن صورت گرفته است. 

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خاطر نشان کرد: نیروی موشکی ما ۱۸۲۸ عملیات نظامی انجام داد که از این میزان، طی ۱۲۳۷ عملیات، تجمع‌های دشمن در داخل خاک یمن هدف قرار گرفت. ۵۸۹ عملیات موشکی نیز برای هدف قرار دادن اهداف دشمن در خارج از جغرافیای یمن و در عمق خاک سعودی و اماراتی صورت گرفت.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اوضاع رژیم اسرائیل؛جنگ از بیرون و هرج‌ و مرج از داخل
  • واکنش حماس به ادعای ترور یکی از فرماندهانش
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن