Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:15:18 GMT

جوانان برگزیده ایران در هنرهای تجسمی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۲۸۷

جوانان برگزیده ایران در هنرهای تجسمی معرفی شدند

بعد از پایان کارگاه های آنلاین سه روزه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که به صورت آنلاین در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، هیات داوران این جشنواره برگزیدگان را معرفی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، در بیانیه هیات داوران آمده است:

«چراغ بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، این بار نه در استانی خاص که در بسیاری از شهرهای ایران روشن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۳ تا ۲۷ شهریور امسال، جوانان ایران از صبح تا نیمه های شب مشغول خلق اثر هنری بودند تا امسال علیرغم ظلمت کرونا، مشعل این قدیمی ترین آوردگاه هنری روشن بماند. جشنواره بیست و هفتم در حالی به پایان رسید که بخاطر شرایط خاص زمانه برگزار شدن آن درست در نقطه مقابل سلامتی شرکت کنندگان قرار گرفته بود. جوانان، این بار با چشم پوشی از حضور در کنار همدیگر که از ارکان مهم این جشنواره است و با حفظ بیشترین فاصله اجتماعی مانع از توقف این واقعه مهم هنری شدند. در چنین شرایطی نام بردن از برندگان این جشنواره، تنها کاستن از اهمیت آن و تقلیل آن به یک مسابقه صرف است.

هیات داوران بر این باورند، تمامی راه یافتگان به جشنواره در حکم برندگان واقعی آن هستند که در مقابل این خاکستر مرگ کوتاه نیامدند و از طریق فضای مجازی عشق و ایمان خود را به این جشنواره و استادان خود نشان دادند تا ثابت کنند که میتوان از دل سیاهی شب نور سفید بیرون کشید. نور سفیدی که این بار در شکل یک ماسک می درخشید.»

برگزیدگان جشنواره بیست و هفتم هنرهای تجسمی جوانان ایران به این شرح است:

ارتباط تصویری (پوستر)

برگزیده: راضیه قلیان (کرج، متولد ۱۳۷۵)

تقدیرشدگان: پگاه خاکساری و سعید امیری سیاوشانی

تصویرسازی

برگزیده: فرزانه نیشابوری (یزد، متولد ۱۳۷۸)

تقدیرشدگان: شیدا محمدی و ملیکا نیک محمدی

خوشنویسی

برگزیده: مسعود نظری نژاد (اهواز، متولد ۱۳۷۵)

تقدیرشدگان: سیدعلی زجاجی و محمد تقی محرم زاد

طراحی

برگزیده: سینا گله داری (تبریز، متولد ۱۳۷۷)

تقدیرشدگان: نازنین قرنجیک و سینا ضیایی

عکاسی

برگزیده: علی شهسواری (تبریز، متولد ۱۳۷۵)

تقدیرشدگان: اسماعیل طحان و محسن رضایی

کاریکاتور

برگزیده: محمد عباسی (بیرجند، متولد ۱۳۸۰)

تقدیرشدگان: محمد عسگری و محمد راعی

مجسمه سازی

برگزیده: تهمینه مهدیان (شیراز، متولد ۱۳۷۸)

تقدیرشدگان: سینا خاتمی و رعنا حیدرزاده

نقاشی

برگزیده: آرمیتا کی مرادزاده (کرج، متولد ۱۳۷۵)

تقدیرشدگان: محمدرضا فیروزنیا و نوشین بحری

نگارگری

برگزیده: صابر حلوانی (اصفهان، متولد ۱۳۷۹)

تقدیرشدگان: فاطمه تقوی و فاطمه نظری

هنرهای جدید

برگزیده: ابوالفضل عسکری (مشهد، متولد ۱۳۷۶)

تقدیرشدگان: آلاء دهقانی و فاطمه مرتضوی

هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان عبارتند از: ارتباط تصویری(پوستر): ساعد مشکی، بیژن صیفوری و علی باقری. تصویرسازی: محمدعلی بنی اسدی، پژمان رحیمی زاده و مانلی منوچهری. خوشنویسی: یادگار خیام، علی شیرازی و غلامحسن امیرخانی. طراحی: جواد نوبهار، احمد مرشدلو و محمدحسین ماهر. عکاسی: بابک برزویه، افشین شاهرودی و فرهاد سلیمانی. کاریکاتور: بهمن عبدی، کامبیز درمبخش و جواد علیزاده. مجسمه سازی: بیژن غنچه پور، نگار نادری پور و هادی عرب نرمی. نقاشی : احمد وکیلی، محمد خلیلی و احمد شهریاری. نگارگری: امیر طهماسبی، لیلا عباسی و اردشیر مجرد تاکستانی. هنرهای جدید: احمد نادعلیان، امیر راد و بهنام کامرانی.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از روز بیست و سوم شهریور ماه تا روز ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۹به همت اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به دبیری رضوان صادق زاده به صورت آنلاین در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران هیات داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک نبی‌زاده کارگردان و سیدجلال چاوشیان تهیه‌کننده «اقیانوس پشت پنجره» هرکدام به طور جداگانه برای این فیلم در بخش رقابتی فیلم‌های بلند، تندیس طلایی و جایزه نقدی بهترین فیلم بلند داستانی را دریافت کردند.

همچنین در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاهِ پویانمایی از عبدالله علیمراد کارگردان پویانمایی «جایگزین» مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» از تولیدات سال ۱۳۹۸ و پویانمایی «جایگزین» از تولیدات سال ۱۴۰۱کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

جشنواره بین‌المللی کودکان لکنو هند یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان در هند است که در هر دوره میزبان بیش از ده‌ها هزار کودک از مراکز و مهدکودک‌های مختلف ایالت اوتار پرادش هندوستان می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد