Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: حمایت این سازمان از ایده‌های کسب و کار‌های نوپای حوزه سلامت، امری ضروری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سارمان نطام پزشکی، دکتر علیرضا سلیمی در یادداشتی درخصوص چرایی حمایت سازمان نظام پزشکی از ایده‌های کسب و کار‌های نوپای حوزه سلامت افزود: سازمان نظام پزشکی بیشتر می‌تواند نقش مشورتی در این زمینه داشته باشد، ولی مهم است که همه نهاد‌ها به پیام نظام پزشکی توجه کنند که استارت آپ‌ها را بیشتر مورد حمایت قرار بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌خواهیم جهش و رونق تولید داشته باشیم یکی از راه‌ها همین جدی گرفتن جوان‌هاست که باید از شعار به عمل برسیم. عمل یعنی وقت بگذاریم و به ایده‌های آن‌ها توجه کنیم.
وی با بیان اینکه پیامی که در مراسم اختتامیه دومین رویداد فناوری‌های دیجیتال پزشکی و دندانپزشکی و ازمایشگاهی شاید مغفول واقع شد، پیام باز شدن دانشگاه‌ها بود ادامه داد: از 15 شهریور تا ابتدای مهر به تدریج دانشگاه‌ها دایر می‌شوند و به صورت نمادین روز اول مهر روز باز شدن دانشگاه است.
سلیمی گفت: در پیامی که ما در اختتامیه دومین رویداد کارآفرینی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی داشتیم، شروع اختتامیه را با آرزوی سلامت برای استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها داشتم و یادآوری کردم چرخه زمان متوقف نخواهد شد و به همین خاطر نباید از آموزش دور بمانیم، اما تا جای ممکن باید برنامه‌ریزی کنیم از روش‌های غیرحضوری استفاده کنیم.
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اهمیت برنامه‌ریزی برای بازگشایی دانشگاه‌ها کمتر از اهمیت برنامه‌ریزی بازگشایی مدارس نیست افرود: خوابگاه‌ها، سفر‌های درون شهری و بین شهری، شرایط داخل کلاس‌ها و تغذیه مسائلی هستند که باید برنامه ریزی شوند و پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن بخش اعظمی از کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شوند یا به نوعی برنامه‌ریزی شود که از تراکم جمعیت در محیط آموزشی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مسئله دیگر فلسفه این برنامه بود، اینکه سازمان برنامه اختتامیه خود را حضوری اجرا می‌کند به این دلیل که اشاره کنیم به کسب و کار‌های نوپا و حمایت از کسب و کار جوان‌ها که از اولویت‌های معاونت آموزشی بوده که نوعی نگرش نو به آموزش است و خوب است با دنیا در این مسئله همگام باشیم. درواقع فقط از مسیر آموزش‌های سنتی پیش نرویم و به سمت کسب و کار‌های نو پای حوزه سلامت برویم. با این منظور برنامه‌ای برای اسفند سال گذشته طراحی کرده بودیم که weekend startup event بود که با شرکت‌هایی در حوزه پزشکی کار را شروع کردیم. وی افزود: صد گروه در این رویداد نام‌نویسی کردند و از میان آن‌ها 45 گروه را انتخاب کردیم و برای آن‌ها مربی و راهنما گذاشتیم و روی ایده‌های آن‌ها کار کردیم.
سلیمی همچنین گفت: قرار بود یک کارگاه دو روزه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار کنیم که برنامه جالبی هم بود، اما به علت همه گیری ویروس کووید 19 به تعویق افتاد. امیدوار بودیم در اردیبهشت یا خرداد بتوانیم برگزار کنیم که شرایط مهیا نشد. کار را به این علت ادامه دادیم که به طور متوسط 6-7 نفر جوان در هرکدام از این 45 تیم حضور داشتند و کار کرده بودند و نمی‌خواستیم در این شرایط ناامیدشان کنیم و احساس کنند نسبت به آن‌ها بی توجهی شده ایم.
سلیمی گفت: این روند رویدادی پیوسته است و این تیم‌ها مدام نو می‌شوند. درواقع این برنامه‌ها برگزار می‌شوند و تیم‌ها در این فرایند قرار می‌گیرند و ما هم آن‌ها را رها نمی‌کنیم. پویایی این مسئله و دینامیک آن مهم است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمایت سازمان نظام پزشکی سازمان نظام پزشکی کسب و کار برنامه ریزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان روز سه شنبه ٢٨ فروردین ماه سالجاری در جریان بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی این استان و نشست با رئیس دانشگاه ، معاون غذا و دارو و کارکنان این معاونت بیان داشت : دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقاء کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی افزود: در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده ایم که با پیگیری های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب ، سرطان ، پیوند استخوان و ... در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه ریزی های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای خبر داد و بیان کرد: استان کردستان با برنامه ریزی های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می نماید.

راه اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان نیز با اشاره به برخی نیازمندی های استان گفت: کلنگ زنی دو بیمارستان در استان، به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدوارم با همکاری مدیران استانی هر چه سریعتر ساخت این دو پروژه به اتمام رسیده و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان بیان کرد: فراهم کردن انبارهایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی های ما در حوزه غذا و دارو است که با این کار مهم جایگاه مرجعیت دانشگاه حفظ و ارتقاء داده می شود.

عبدالملکی به پیشرفت سایر بخش های دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی ٨ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که دستیاری عفونی و ارولوژی و PhD پژوهشی پزشکی سلولی ملکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری های نوین از آن جمله است.

وی به ارائه خدمات به مردم در ١٦ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار برای موارد غیرمترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان، مرز باشماق را از مهمترین مرزهای صادراتی کشور برشمرد و اظهار کرد: در این مرز باید به سلامت به عنوان یک مقوله ویژه توجه شود به طوری که فضایی حداقل ١٠٠٠ متر مربعی برای ارائه خدمات سلامت از قبیل واکسیناسیون، قرنطینه سازی، کنترل قاچاق دارو و مواد آرایشی و پد پالگرد در طرح جامع مرز در نظر گرفته شود.

گفتنی است بازدید از واحد های مختلف آزمایشگاه معاونت غذا و دارو پایان بخش این دیدار و نشست ٢ ساعته بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896086

دیگر خبرها

  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • حمایت جامعه پزشکی و پرستاری از عملیات وعده صادق
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی