Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- قرار است شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خو را با نام «وسپهر» در بازار فرابورس عرضه کند.

عرضه تعداد ۶ میلیارد سهم یعنی ۲۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ب انام «وسپهر» فردا یکشنبه ۳۰ شهریورماه به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت در بازار فرا بورس ایران انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روز‌هایی که بورس شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و این بازار سرمایه بالا و پایین آمدن و نوسانات زیادی را به خود دیده، وعده مسئولان مبنی بر عرضه اولیه در برهه زمانی دو هفته یک‌بار عملی نشده که همین امر انتقادات برخی سهامداران را در پی داشته است. بالاخره مقرر شد که در این هفته عرضه اولیه یک‌میلیونی انجام شود.
در عرضه اولیه این هفته، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات تعداد ۶ میلیارد سهم (۲۰ درصد از سهام خود را در بازار بورس عرضه خواهد کرد.   وسپهر چقدر نقدینگی می خواد در عرضه اولیه وسپهر هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان معادل یک‌میلیون و ۱۱۱ هزار تومان را خریداری کنند. البته قابل عنوان است که درصورتی‌که این طرح با استقبال ۵ تا ۶ میلیون نفر همراه شود، تعداد ۹۰۰ تا ۱۰۸۰ سهم به هر کد (که حدود ۹۱۳ هزار تا یک‌میلیون و ۹۶ هزار تومان) است خواهد رسید.
تاریخ و دوره ثبت سفارش از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه و تاریخ تخصص سهام و شروع معاملات ثانویه نیز در روز‌های چهارشنبه و شنبه، ۲ و ۵ مهرماه خواهد بود.
در همین راستا بهروز خدا رحمی، مدیرعامل گروه سپهر صادرات چنین گفت: «وسپهر با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد ریالی از هفته‌ی آینده مسیر متفاوتی را در قالب شرکت فرا بورسی آغاز خواهد کرد. تلاش ما این خواهد بود که نقد شوندگی به‌عنوان شاخصه بنیادین معاملات وسپهر باشد و رشد متناسب با عملکرد را هم، چون پیش در دستور کارخواهیم داشت».
خدا رحمی در ادامه افزود: «بالغ‌بر یک‌سوم از دارایی‌های وسپهر بورسی و مابقی غیر بورسی است و راهبرد این شرکت، حرکت به سمت بورسی کردن سایر شرکت‌های زیرمجموعه به‌صورت هلدینگ و یا مجزا و کمک در جهت رسیدن ارزش دارای‌های سهامداران وسپهر به ارزش ذاتی آن خواهد بود، و در این مسیر ظرفیت نهفته در مجموعه‌ی شرکت‌های وابسته و فرعی وسپهر، نوید سرمایه‌گذاری مطمئن و روبه رشدی را به سهامدارانش می‌دهد».
بهروز خدا رحمی با اشاره به اینکه پیشنهاد عرضه اولیه وسپهر در سال گذشته مطرح‌شده بود گفت: «سال گذشته این پیشنهاد مطرح بود که ابتدا شرکت‌های زیرمجموعه بورسی شوند و پس از کشف قیمت و ارزش آن‌ها، امکان بهتری برای عرضه‌ی وسپهر در ارزش‌های بالاتر فراهم شود، اما درنهایت تصمیم بر این شد که در این مسیر رو به رشد از ظرفیت سهامداران جدید هم بهره‌مند شویم و این افق روبه رشد را به همراه سهامداران جدید بپیماییم».
وی در پایان از چشم‌انداز پیش روی وسپهر گفت و اظهار کرد: «آرزوی شخصی من این است که با عنایت به مجموعه پتانسیل‌هایی که وسپهر داردکه مهم‌ترین آن تکیه‌بر پشتیبانی مطمئن همچون وبصادر به‌عنوان سهامدار عمده است، به‌عنوان یک نماد نقد شونده، پویا، بنیادی و خوش آتیه در بازار سرمایه شناخته شویم و شفافیت، انضباط و بهداشت مالی و گزارشگری سرلوحه‌ی فعالیت ما باشد».
بااین‌حال طبق وعده‌های پیشین مسئولان مبنی بر تداوم عرضه اولیه در هر دوهفتم یک‌بار، و تأخیر در اجرای این وعده‌ها در چند روز گذشته، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در اظهارات اخیر خود از تداوم سیاست عرضه اولیه تا پایان سال به‌صورت هرماه یک‌بار خبر داد.
علیرضا صالح با اشاره به آمادگی ۱۲ بنگاه دیگر ازجمله سه شرکت هلدینگ نیروگاهی برای ورود به بورس گفت: «تا پایان سال، هرماه عرضه اولیه در بورس خواهیم داشت».
این سخنان رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حالی است که در هفته اخیر نیز مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از عرضه اولیه سه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در روز‌های آتی خبر داده بود.
عرضه اولیه بعد وسپهر کدام نماد خواهد بود؟ در همین راستا خبر‌هایی از عرضه اولیه «شرکت توسعه بین‌الملل ایران مال» با نماد «ویندا ۳» در آینده نزدیک منتشرشده است. البته عرضه اولیه شرکت‌هایی هم، چون (شرکت تأمین سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کوروش و شرکت توسعه عمران امید، اوپال پارسیان سنگان) نیز در ردیف‌های بعدی عرضه اولیه قرارگرفته‌اند که هنوز اطلاع دقیقی از تاریخ عرضه اولیه آن‌ها در دست نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عرضه اولیه وسپهر سرمایه گذاری سپهر صادرات عرضه اولیه ی وسپهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداری فرزند علم‌الهدی در هلدینگ گردشگری صحت دارد؟

خبرگزاری فارس نوشت: رسانه انگلیسی «ایندیپندیت فارسی» در مطلبی که از آن به عنوان خبر اختصاصی نام برده، مدعی شد ماجد علم الهدی فرزند علم الهدی امام جمعه شهر مقدس مشهد، سهامدار عمده شرکت هلدینگ گردشگری جوانمرد است که ۴ هزار درخت هیرکانی را نابود کرده است.

همچنین وی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم. وی افزود: تاکنون به هیچ یک از زیر مجموعه‌های گردشگری این هلدینگ نرفته ام و شخصا سرمایه‌ای برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارم.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ماجرای حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد چه بود؟ +عکس
  • سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا
  • سهامداری فرزند علم‌الهدی در هلدینگ گردشگری صحت دارد؟
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان