Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@23:16:29 GMT

عوامل موفقیت «شومن» در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۳۹۹

عوامل موفقیت «شومن» در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا

یک کارشناس تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: ترامپ در سال ۲۰۱۶ بر اساس معیار‌های شناخته شده در دنیا بازنده انتخابات بود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد صادقیه، در مصاحبه با برنامه «واشنگتن به وقت نوامبر» که با موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از شبکه رادیویی گفتگو پخش می‌شد، با بیان اینکه در جوامع دموکراتیک مشارکت سیاسی در انتخابات از اهمیت قابل توجهی از جهت تعیین نتایج برخوردار است، اظهار کرد: طبق آمار و ارقام از سال ۱۹۵۰میلادی تاکنون روند مشارکت سیاسی مردم آمریکا در انتخابات این کشور سیر نزولی داشته است و این موضوع بیانگر وجود یکسری نارضایتی‌ها در دل جامعه آمریکاست، نارضایتی‌هایی که دارای عمق و ریشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا و وقوع برخی از آشوب‌ها در این کشور افزود: این تحولات نشان می‌دهد که مردم آمریکا از سیستم حاکم، ناراضی هستند و از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که مشارکت سیاسی در این کشور در چارچوب همین اعداد و ارقام پایین مبتنی بر پول‌های گزافی است که در انتخابات هزینه می‌شود.

این کارشناس تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که برآورد می‌شود انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ در آمریکا حدود ۷ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها در این راستا انجام می‌شود که مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند.

صادقیه با بیان اینکه در حال حاضر مردم آمریکا این تصور را دارند که مشارکت‌شان در انتخابات و گزینه‌ای که انتخاب می‌کنند، عملا تاثیری در زندگی روزمره آن‌ها ندارد، در ارتباط با جایگاه احزاب در آمریکا و انتخابات این کشور نیز خاطرنشان کرد: احزاب در آمریکا زیاد هستند، ولی در عمل هیچ کدام از آن‌ها به جز دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با توجه به ساختار آمریکا ره به جایی نمی‌برند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حزب سوم در آمریکا حزب «سبزها» است، ولی ساختار در انتخابات آمریکا به نحوی چیده شده است که حزب سوم نمی‌تواند خود را بالا بکشد و علت آن نیز کانون‌های قدرت و ثروتی هستند که در دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا متمرکز شده‌اند.

این کارشناس مسائل تبلیغات با اعتقاد بر اینکه مشارکت پایین مردم در آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری خیلی ربطی به فعالیت احزاب ندارد و اگر یکی از این دو حزب عمده در این کشور بتواند خواسته‌های مردم را محقق کنند و مردم احساس کنند که به مطالبات آن‌ها توجه می‌شود به سمت او گرایش پیدا می‌کند در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به وجود تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا اشاره کرد و گفت: این روند تبعیض آمیز در آمریکا باعث شده اقلیت‌ها در این کشور به این نتیجه برسند که فرقی بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات با توجه به ساختار فعلی وجود ندارد.

وی همچنین در مورد چرایی انتخاب ترامپ از سوی مردم آمریکا در سال ۲۰۱۶ اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشت ترامپ دارای شخصیت جنجالی است و به نوعی «شومن» است، او وقتی وارد عرصه انتخابات شد از دو نقطه قوت برخوردار بود؛ از یک طرف با رسانه‌ها و کارکرد آن‌ها آشنا بود و خیلی خوب می‌توانست وضعیت و صحنه را درک کند و از طرف دیگر جامعه هدف خوبی را برای تاثیرگذاری انتخاب کرد و بر روی آن سرمایه گذاری انجام داد، ترامپ بر روی قشر متوسط سفیدپوست آمریکا سرمایه گذاری کرد و شعار‌هایی مبنی بر ایجاد شغل، خروج از برخی از پیمان‌هایی که باعث وارد شدن صدمات اقتصادی به آمریکا شده و یا جلوگیری از ورود مهاجران را داد، شعار‌هایی که مورد استقبال این قشر قرار گرفت.

صادقیه با بیان اینکه ترامپ در سال ۲۰۱۶ بر اساس معیار‌های شناخته شده در دنیا بازنده انتخابات بود و خانم کلینتون سه میلیون رای بیشتر از او داشت، ادامه داد:، ولی در مجموع رای الکترال آقای ترامپ بیشتر بود، او با انتخاب دقیق جامعه آماری خود توانست رأی ایالت‌های تعیین‌کننده را از آن خود کند او با رای مردمی کمتر و رای الکترال بیشتر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتخابات آمریکا انتخابات 2020 مردم آمریکا دو حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است