Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@19:37:43 GMT

آفریقای جنوبی ادعای آمریکا علیه ایران را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۵۰۷

ساعت24- دولت آفریقای جنوبی اتهام بی‌اساس آمریکا علیه ایران را رد کرد و اطلاعات ارائه شده در این مورد را ناکافی دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی دولت آفریقای جنوبی، وزارت خارجه آفریقا در بیانیه‌ای اطلاعات ارائه شده در مورد تهدید ایران علیه سفیر آمریکا را ناکافی دانست و اضافه کرد: دولت آفریقای جنوبی خواستار اطلاعات بیشتری از دولت آمریکا شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که اطلاعات آماده ارائه باشد،  شواهد بازبینی می‌شود و دوباره ارزیابی خواهد شد. 

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در تلاش برای راه اندازی هیئتی جدید از کارشناسان چند ملیتی به منظور ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سه منبع آگاه اعلام کردند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در تلاش برای راه اندازی هیئتی جدید از کارشناسان چند ملیتی خارج از سازمان ملل، به منظور ارزیابی و اجرای تحریم ها علیه کره شمالی هستند.

این تلاش پس از آن انجام می شود که روسیه از تمدید سالانه ماموریت کارشناسان سازمان ملل خودداری کرد. کارشناسانی که طی 15 سال گذشته روند اجرای تحریم هایی را ارزیابی می کردند که با هدف تعدیل برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی وضع شده بود.

این منابع که به دلیل حساسیت دیپلماتیک موضوع خواستند نامشان فاش نشود، اظهار کردند هدف از راه اندازی این هیئت جدید ادامه اقدامات حیاتی سازمان ملل در این زمینه است و توسط واشنگتن، سئول و توکیو اجرایی می شود و کشورهای هم فکر مانند استرالیا، نیوزلند و برخی کشورهای اروپایی به آن ملحق شده‌اند.    

یک مقام ارشد دولتی کره جنوبی، در این باره گفت: هیئت کارشناسان سازمان ملل در حالی که روسیه و چین اغلب تلاش می کردند تا روند دور زدن تحریم های احتمالی کره شمالی را کم اثر کنند، با مشکلاتی مواجه شده بودند.

این مقام تصریح کرد چنین تیمی فاقد مشروعیت بین‌المللی اعطا شده به عملیات های مورد حمایت سازمان ملل است، اما می تواند به شکل موثرتری کره شمالی را ارزیابی کند.

یک مقام ارشد دیگر سئول خاطرنشان کرد سئول از اجرای چنین مکانیسمی بین دوستان و متحدان حمایت می کند اما این احتمال وجود دارد که آنها به دنبال تایید رسمی از طریق مجمع عمومی سازمان ملل باشند.

منبع سومی افزود: این تیم کارشناسی ممکن است ملزم به ارزیابی اجرای قطعنامه هایی درباره شرایط حقوق بشری کره شمالی باشد که توسط شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل اعمال شده است.   

در همین حال لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره ایجاد هیئتی جدید از کارشناسان، اظهار داشت کشورش با کره جنوبی و ژاپن برای توسعه ها گزینه ها درباره کره شمالی در داخل و خارج از سازمان ملل همکاری می کند.

وی افزود: نکته این است که ما نمی توانیم اجازه دهیم که کار این هیئت کارشناسی دچار لغزش شود.

این در حالی است که مسکو و پکن خواستار کاهش تحریم ها علیه کره شمالی شدند تا بدین ترتیب روند مذاکرات دیپلماتیک با پیونگ یانگ آغاز شده و از درد و رنج انسانی در این کشور فقیر کاسته شود.

گرینفیلد نیز در دیدار از مرزهای کاملا مسلح کره، از روسیه و چین خواست تا مسیر خود را تغییر داده و از اعطای جایزه به بدرفتاری های کره شمالی خودداری کنند.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون، به‌دلیل برنامه اتمی و موشک‌های بالستیک خود، تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است. این تکنولوژی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین بکار گرفته شد و برای آزمایش ده‌ها موشک بالستیک طی 20 ماه گذشته استفاده شده است. آمریکا بارها هشدار داده که پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی خود است.

چندی قبل رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند "کیم جونگ اون"، رئیس این کشور طی بازدید از اردوگاه آموزشی عملیاتی ارتش در غرب کره شمالی با اشاره به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت: «ارتش باید با هدف بهبود فوری قابلیت‌های رزمی، باید به طور پیوسته تمرینات نظامی واقعی انجام دهد تا به آمادگی کامل برای یک جنگ تمام عیار برسد.»

توسعه موشک‌های مافوق صوت کره شمالی برای حمله به آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد
  • سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی