Web Analytics Made Easy - Statcounter

« گلبدین حکمتیار » رهبر حزب اسلامی از طالبان خواسته تا با حزبش برای پایان به بحران افغانستان یک ائتلاف تشکیل دهد.

وی گفت که طالبان و حزب اسلامی منافع و ارزش‌های مشترک دارند بنابراین با ائتلاف برای پایه گذاری یک نظام اسلامی بطور مشترک فعالیت‌های سیاسی خودشان را آغاز کنند.

رهبر حزب اسلامی اظهارداشت که رد یا پذیرش این درخواست به طالبان بستگی دارد اما ما برای مشارکت و همکاری آماده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمتیار افزود: «وقتی این دور از مذاکرات دولت کابل و طالبان پایان یافت، حزب اسلامی و طالبان آماده گفت‌وگو هستند و انتخاب در دست طالبان است».

وی مدعی شد که برخی از اعضای طالبان که از نظر عقیدتی و عملی، نظام اسلامی، خروج نیروهای خارجی و استقلال افغانستان با حزب اسلامی نزدیک هستند، اصرار به پیوستن به این حزب دارند.

رهبر حزب اسلامی حکمتیار با اشاره به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه پایتخت قطر گفت: آمریکا تلاش خواهد کرد تا درباره دولت جدیدی که مورد قبول همه طرفها باشد به توافق برسد اما این تلاش‌ها با تهدیدات و موانع داخلی و خارجی زیادی روبرو است.

گروه طالبان تاکنون درباره این اظهارات گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی ابراز نظر نکرده است.

به گزارش اطلاعات روز، حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار پیشنهاد ائتلاف با طالبان را در حالی مطرح می‌کند که جایگاه تاثیرگذاری در روند مذاکرات صلح افغانستان ندارد و هیچ چهره قابل اعتماد به این حزب در فهرست اعضای مذاکره کننده حکومت افغانستان دیده نمی‌شود.

باورها بر آن است که حزب اسلامی حکمتیار اکنون از قاعده اصلی بازی صلح در حاشیه قرار گرفته است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گلبدین حکمتیار طالبان افغانستان طالبان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

بنابر روایت فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898766

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی