Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورمان در 5 ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از 5 میلیون و847 هزارو 201 تن انواع سیمان به ارزش 127 میلیون 990 هزارو 959 دلار کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: ظرفیت تولید سیمان کشور ۸۵ میلیون تن و میزان نیاز داخلی ۶۵ میلیون تن است. در حال حاضر ایران جزء هفت کشور بزرگ تولید کننده سیمان جهان است که به عقیده کارشناسان، عدم تناسب در تامین نهاده‌های تولید به دلیل تحریم، مازاد عرضه و عدم تناسب  تقاضا به دلیل افزایش کارخانجات سیمان، بروز کووید ۱۹ و تبعات ناشی ازآن و مباحث مرتبط با حمل نقل ازجمله چالش های پیش روی صنعت سیمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک با تشریح آخرین وضعیت تجارت سیمان گفت: کشورمان در 5 ماه اول سال جاری اقدام به صادرات 5 میلیون و847 هزارو 201 تن به ارزش 127 میلیون و990 هزارو 959 دلار  انواع سیمان به 28 کشور جهان کرده است.

لطیفی در خصوص کشورهای مقصد صادراتی سیمان کشورمان افزود: سیمان تولید شده در کشور به کشورهای  هندوستان، افغانستان،روسیه، عراق، قطر ، کنیا، کویت، سریلانکا، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، بنگلادش، چین، عمان و... صادر شده است.

وی افزود: کشور عراق با 24 میلیون و742 هزارو598 دلار در رتبه نخست، کویت با 23 میلیون و375 هزارو 870 دلار وافغانستان با 19 میلیون و540 هزارو 437 دلار بیشترین میزان واردات سیمان ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار سیمان عراق کویت گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید