Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:58:16 GMT

۶ تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۸۹۱

۶ تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد

به گزارش روز شنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید نقی عزیزی روز شنبه در این باره گفت: کشت و بهره برداری گیاه باریجه را یکی از مصداق های اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره (تلفیقی) در مراتع استان تهران برشمرد و گفت: تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان اقدامات جهشی مهم سال جاری در دستور کار جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی (گیاهان دارویی و صنعتی) گامی مهم در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می آید.

این مقام مسئول در اداره کل منابع طبیعی استان تهران ادامه تاکید کرد: از آنجائی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش موثر و مفیدی را ایفا می کند.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان داروئی اشاره کرد و اظهار داشت: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

عزیزی، استان تهران را مستعد پرورش گیاهان داروئی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان های استان تهران بویژه شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.

مراتع استان تهران دارای وسعتی حدود ۹۱۹ هزار هکتار است.

برچسب‌ها شهر تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران منابع طبیعی شهر تهران منابع طبیعی اخبار کنکور اداره کل منابع طبیعی گیاهان دارویی پرورش گیاهان استان تهران بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • برخورد قانونی با متخلفان برداشت خاک و شن در عرصه‌های طبیعی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان