Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:37:24 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۲۹

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۹۰۸

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که دلار تضعیف شده و نگرانی از ترمیم اقتصاد بحران زده جهانی بار دیگر بالا گرفته است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و دومین رشد هفتگی متوالی خود را پشت سر گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.33 درصد رشد به 1950 دلار و 86 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلز زرد این هفته را با رشد 0.6 درصدی به پایان برد. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز هم 0.63 درصد افزایش داشت و به 1962 دلار و 10 سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلر موسسه کپیتال مارکتس گفت: «ارزش دلار شاهد افت 0.1 درصدی بوده است. به دلیل ادامه روند تضعیف دلار قیمت طلا عملکرد بهتری داشته است... به دلیل اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان و تصویب بسته محرک مالی دیگر در آمریکا در صورت دستیابی به توافقی در واشنگتن ممکن است قیمت طلا باز هم افزایش یابد.»

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب دیروز شاهد کاهش 0.1 درصدی بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه وعده داد که برای یک بازه زمانی طولانی نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ کند. همچنین آمریکا در حال بررسی پیشنهادی در خصوص یک بسته مقابله با کرونای 1.5 تریلیون دلاری دیگر است.

سوکی کوپر تحلیلگر استاندارد چارترد در خصوص وضعیت فعلی بازار طلا گفت: «ما معتقدیم کفه ترازو به سمت ریسک های افزایشی سنگین تر است و انتظار داریم قیمت متوسط طلا در سه ماهه پایانی سال 2000 دلار و در سال آینده 2125 دلار باشد.»

در سایر بازارهای فلزات گرانبها دیروز با 0.8 درصد کاهش به 26 دلار و 88 سنت رسید. قیمت پلاتین نیز با 1.3 درصد افت به 928 دلار و 51 سنت رسید. همچنین قیمت پالادیوم با 1.1 درصد رشد به 2360 دلار و 26 سنت رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از 2 درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.77 کاهش به  2309 دلار و 37 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.95 درصدی به 2324 دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/03

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج 2431 دلار و 29 سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.82 درصد کاهش به 27 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.80 درصدی، 914 دلار و 99 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/41

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد