Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال درسال ۲۰۱۹ در جهان کشف شده است گفت: ۲۵ درصد از این رقم یعنی ۵ میلیارد بشکه در ایران کشف شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صالح هندی با بیان اینکه در سال 2019 بیش از 200 اکتشاف در جهان انجام شده افزود: سهم ایران از این اکتشاف ها، اکتشاف اول و سوم جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: ایران در سال 2019 میدان ارم را به عنوان رتبه اول و میدان نام آوران را باعنوان رتبه سوم بزرگترین اکتشاف‌های جهان درسال گذشته میلادی به دست آورد.

هندی با بیان اینکه در کسب این عناوین با بزرگترین شرکت‌های جهان رقابت کرده ایم گفت: رتبه دوم مربوط به گاز پروم روسیه با حدود 3 میلیارد بشکه و اختلاف فاحش با کشفیات ایران، رتبه سوم مربوط به شرکت قدیمی و قوی بریتیش پترولیوم، رتبه چهارم مربوط به ابر شرکت اکسون موبیل ایالات متحده و رتبه پنجم متعلق به نفت فلات قاره چین بوده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حدود 20 میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال درسال 2019 درجهان کشف شده است افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم حدود 5 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال برای کشور ثبت کنیم که 25 درصد کل نفت وگاز کشف شده در سال 2019 جهان است.

وی با بیان اینکه این موفقیت درحالی بدست آمده که کشور ما با محدودیت‌های بسیاری مواجه است و در شرایط سختی کار می‌کنیم ادامه داد: در یک رقابت نابرابر و در شرایط تحریم، موفق شدیم بزرگترین کشف 2019 را از آن جمهوری اسلامی کنیم.

هندی درباره فعالیت‌های آتی اکتشاف در کشور هم گفت: کار تکمیل دو چاه اکتشافی انجام شده و سه چاه دیگر هم در نیمه دوم سال تکمیل خواهد شد و با کشفیاتی که امیدواریم در این مناطق به ثبت برسانیم، تکرار رتبه بزرگترین کشف جهان برای سال آینده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی هم اکنون در دشت آبادان، ناحیه زمین شناسی دزفول و خلیج فارس در حال انجام است افزود: امسال در اکتشاف به مناطق جدید نیز ورود کرده ایم و به دنبال کشف منابع نفت و گاز در استان گلستان در موقعیت هیرکان و دشت مغان در موقعیت ارتوداغ هستیم که امسال کار حفاری چاه‌ها آغاز می‌شود و اگر این حفاری‌ها به نتیجه برسد با توجه به موقعیت این مناطق دستاورد بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در کسب داده‌ها برای نخستین بار، یک طرح اکتشافی در منطقه بستان آباد میانه و طرح بسیار بزرگ دیگری در شرق بندرعباس و در منطقه جازموریان آغاز کرده ایم که به دلیل وسعت طرح ها، نتایج آن به سال‌های آینده موکول خواهد شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران میلیارد بشکه کشف شده سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا

دولت ایالات‌متحده آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد به‌دلیل پایبندنبودن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به تعهدهایش در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور را که روز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌) منقضی شد، تمدید نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت این مجوز اعلام کرد که مجوزی را که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد تجارت و معامله‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور متوقف کنند، جایگزین کرده است.

واشینگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود تحریم‌های انرژی را بازمی‌گرداند، مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند. پس از توافق انتخاباتی مورد حمایت آمریکا بین دولت و مخالفان ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های آمریکا از اکتبر پارسال لغو شده بود.

تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت ونزوئلا نخستین بار ازسوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعمال شد؛ انتخاباتی که ایالات‌متحده و دیگر دولت‌های غربی نتیجه آن را نپذیرفتند.

مقام‌های بلندپایه آمریکا اعلام کردند با اینکه مادورو به بعضی از تعهدهای مربوط به توافق پارسال پایبند بوده، اما نتوانسته است به دیگر تعهدهای خود عمل کند، مادورو متعهد شده بود اجازه دهد نامزد موردنظر مخالفان برای رقابت با او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئیه (یکشنبه، هفتم مرداد) شرکت کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: درنتیجه واشینگتن قصد دارد مجوز عمومی ۶ماهه کنونی را بدون تمدید منقضی کند.

بااین‌حال خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا، با بیان اینکه کاراکاس به شروط اعلام‌شده در سال گذشته میلادی متعهد بوده است، در یک نشست خبری کنفرانس خبری گفته بود: بازگرداندن تحریم‌ها اقدامی آسیب‌زننده علیه ونزوئلا است.

دیگر خبرها

  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • زنگ خطر افزایش سن معادن در ایران/ جزئیات همکاری معدنی با روسیه
  • زنگ خطر افزایش سن معادن در ایران به صدا درآمد