Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:04:29 GMT

جنگ اقتصادی تداوم جنگ 8 سال دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۰۳۶

جنگ اقتصادی تداوم جنگ 8 سال دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جنگ اقتصادی جنگ، فرهنگی وجنگ روانی دشمن تداوم هشت سال دفاع مقدس است گرامی می‌داریم یاد معمار کبیر انقلاب امام خمینی( ره) و شهدای دفاع مقدس را، با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در۲۲ بهمن ۱۳۵۷ حکومتی بر روی کار آمد که شعار نه شرقی نه غربی معیار حرکت آن به سوی استقلال حقیقی بود چون در آن زمان کشورها در زیر سلطه بلوک شرق یعنی شوروی سابق و یا وابسته به غرب یعنی زیرچتر حمایتی آمریکا ادامه حیات می‌دادند از آن جمله حکومت پادشاهی پهلوی در ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاکمی که نه تنها اختیار کشور را نداشته بلکه اختیار همسر خود را هم نداشته است، به یاد داریم وقتی آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی ایران را تحت سلطه قرار دادند به شاه ایران سفارش کردند که همسر دلخواهش «فوزیه» که اهل مصر بود را باید طلاق دهد چون او را به عنوان جاسوس کشوری غیر از آمریکا می‌دانستند.

در واقع  حکومت ایران به عنوان یک پایگاه حافظ منافع آمریکا و نقش ژاندارم خلیج فارس را به عهده داشت.

در جنگ 6 روزه اعراب  و اسرائیل ایران به عنوان بزرگترین حامی اسرائیل محسوب می‌شد. در این کشور به رهبری سلاله پیامبر(ص) نقش‌آفرینی مردم انقلابی رخ داد که اولین گام آن قطع نفوذ خارجی از دایره قدرت کشور بود.

ایران پایگاهی علیه اسرائیل و پناهگاهی برای محرومان جهان مبدل شد، نه تنها  امید خاورمیانه بلکه مردم آفریقا نیز رهبر ایران را می‌ستودند و به او عشق می‌ورزیدند به گونه‌ای که جوانان سیاه‌پوست آفریقایی زیرستم در مقابل هیئت ایرانی سال  یکپارچه شعار می‌دادند ما جانمان را فدای خمینی می‌کنیم و عاشق خمینی هستیم، انقلاب ایران بر اندام قدرت‌ها لرزه انداخت کاخ سفید و کاخ سرخ کرملین لرزیدند و کاخ الیزه در اروپا به انگشت به دندان گزید و سران ارتجاع عرب احساس خطر کردند  و مستضعفان عالم احساس امید و غرور کردند.

گروه‌ها و دسته‌جات از اقصی نقاط عالم برای دیدار امام و آشنایی با انقلاب به ایران می‌آمدند احساس خطر استکبار سبب شد که تمام اختلافات جنگ سرد به اتمام برسد و شیاطین را علیه ایران به وحدت نظر برساند و شورای همکاری خلیج فارس توسط شیوخ مرتجع عرب شکل گرفت و صدام در عراق با تشویق آمریکا و پول‌های نفت ارتجاع عرب و پشتوانه تسلیحات روسی و هواپیمایی‌های فرانسوی و سلاح شیمیایی آلمانی، صدام را به طمع اندازد و با 71 لشکر در 29 شهریورسال 1359 به حساس‌ترین نقاط کشور یعنی خوزستان، کردستان، کرمانشاه ، ایلام و آذربایجان‌غربی مورد یورش قرار دهد. 

در داخل کشور نیز وضعیت خاصی حاکم بود اتحادیه کمونیست‌ها در شمال ایران، گروهک منافقین سازمان مجاهدین خلق با طرح نفوذ و توطئه ترور و انفجار و کشتار بی‌رحمانه به مردم پیر و جوان خرد و کلان بدون هیچ سمت و مقامی حمله می‌کردند تا رعب و وحشت ایجاد می‌کنند به عنوان نمونه «برادران ستوده» در خیابان شهید رجایی به خاطر اینکه فقط تصویر امام خمینی داخل مغازه‌شان نصب بود ترور کردند، در کنار بنی صدر قرار گرفتند و از طرف دیگر آبادان هم محاصره شد خرمشهر خونین شد و از پیکر مجروح ایران جوان خون می‌چکید.

امام (ره) با تشکیل جلسات مشورتی با نیروهای مسلح فرمان دفاع را صادر کرد، ارتش، سپاه، ژاندارمری و نیروهای مردمی به جبهه‌ها شتافتند و صدامی که قول داده بود پنج روزه ایران را فتح و در تهران نطق پیروزی داشته باشد متوقف و ناکام ماند به لطف خداوند جنگ مسلحانه گروهک‌ها که محور آنان مجاهدین خلق بود راه به جایی نبردند.

البته نمی‌توان هشت سال دفاع مقدس را در چند سطر و صفحه خلاصه کرد اما می‌توان گفت این هشت سال جنگ احزاب در داخل و خارج بر کشور خساراتی را برکشور تحمیل کرد اما به پاس ایثارگری‌های ملت جان بر کف و بسیج پرصلابت و استواری ارتش و سپاه و نیروهای زمینی و هوایی و دریایی و مسئولانی مخلص ساده‌زیست همچون رجائی باهنر و بهشتی دشمنان نتوانستند حرکت مردم را متوقف کنند.

ناگزیر بعد از عملیات غرورآفرین والفجر پنج که فتح فاو بود قطعنامه597 به تصویب رسید و صدام جلاد جنایتکار خود را صلح‌طلب جلوه داد و از طرفی دیگر مقامات ایران نیز با بررسی همه جوانبه قطعنامه را پذیرفتن و جنگ متوقف شد ولی از آن روز تاکنون مبارزه همچنان باقی است چون در جنگ نظامی دشمن به هدف خود نرسیده است.

جنگ فرهنگی، شبیه خون تهاجم فرهنگی به نیت تحقق اهداف جنگ بسط و گسترش یافته و سیاست آمریکا همچون گذشته مستمرا ادامه دارد و جالب این است که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که در کشور آلبانی به انواع ابزار تبلیغاتی و جاسوسی مجهز کردند و از طریق ماهواره ایجاد شبکه‌های صوتی تصویری بی‌بی‌سی، اینترنشنال من وتو و ... تشکیل کانون‌های کارشناسی شبکه مجازی به قصدبراندازی همت می‌گمارند.

هر روز طرحی و ترفندی را در پیش روی دارند و در این روزها بیعت اعراب با اسرائیل حرکت ارتجاعی عرب را نشان می‌دهد و تروریسم اقتصادی در داخل نیز همان نیت پلید سازمان منافقین را در داخل دنبال می‌کند.

از برکات دفاع مقدس بصیرت و آگاهی مردم تحقق عینی‌یافته، قابلیت و شایستگی رهبری ولایت فقیه و ضرورت امنیت اصل وحدت و یکپارچگی ضرورت امروز همچون دوران دفاع مقدس است جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ روانی تداوم هشت سال دفاع مقدس است که نسل جوان ما باید با واکاوی گذشته و مخصوصا خواندن وصیت‌نامه شهدا گوش به فرمان رهبری یکپارچه در مقابل قدرت‌های شیطانی ایستادگی کنند و یقینا نصرت خدا نزدیک است و پیروزی حق بر باطل قابل کتمان نیست.

===================

یادداشت از جعفر گرزین

==================

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس امام خمینی شهید انقلاب اسلامی سال دفاع مقدس دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود