Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:48:37 GMT

نظارت بر اپراتورهای تخلیه و بارگیری در بنادر ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۰۵۰

نظارت بر اپراتورهای تخلیه و بارگیری در بنادر ضروری است

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، سیدمصطفی موسوی با اشاره به اینکه بنادر نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کردند، افزود: بنادر در دوران شیوع کرونا که مرزها بسته بود، کارنامه خوبی ارایه دادند و به گلوگاه تنفسی کشور در حوزه صادرات تبدیل شدند.

وی توسعه بنادر را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و افزود: توسعه هرچه بیشتر و بهتر زیرساخت ها می تواند نقش اقتصادی بنادر کشور را پررنگتر جلوه دهد، هرچند که در برهه زمانی فعلی، بنادر ایران از نظر زیرساخت شرایط مناسبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بر ضرورت تسهیل سرمایه گذاری در بنادر کشور تاکید کرد و گفت: باید بسته های جذاب اقتصادی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر کشور تعریف شود تا شاهد جذب سرمایه بخش خصوصی در بنادر باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به مقوله صادرات مجدد در بنادر کشور بهویژه بنادر مناطق آزاد گفت: با ایجاد جذابیت اقتصادی در بنادر کشور، شاهد جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی خواهیم بود و مقوله صاردات مجدد از جمله مسائلی است که می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه بنادر کشور در دوران تحریم تحت فشار اقتصادی قرار دارند، یادآور شد: زمانی که بنادر با فشار بیرونی از نظر اقتصادی همراه هستند، باید با تسهیل قوانین داخلی موجب فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی شویم و با درنظر گرفتن تسهیلات ویژه، شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی  و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه بندری و دریایی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بنادر کشور هم اکنون از ظرفیتهای مناسبی برخوردارند، افزود: با توجه به مزیت بنادر که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش سرعت تجارت می انجامد، شاهد تشویق و تمایل سرمایه گذاران برای انجام فعالیت اقتصادی در بنادر خواهیم بود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بنادر در مدت اخیر به ویژه سه ماهه نخست سال، عملکرد مناسبی در حوزه صادرات داشتند؛ افزود: سازمان بنادر و دریانوردی باید در حوزه تخلیه و بارگیری نظارت بیشتری در رابطه با اپراتورهای فعال داشته باشد و ضرورت دارد بسته‌های تشویقی را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران افزایش داد.

برچسب‌ها اتاق ایران سازمان بنادر و دریانوردی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق ایران سازمان بنادر و دریانوردی ایران اتاق ایران سازمان بنادر و دریانوردی ایران اخبار کنکور سرمایه گذاران بنادر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال

 ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ارزش سرمایه‌گذاری قریب به ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در اواخر پارسال  گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.

او روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر را رو به رشد عنوان کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان می‌گوید: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.  

 آقای گرایلو گفت: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.

با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳