Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:58:07 GMT

احداث ۳۵ پارک جدید در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۰۷۴

احداث ۳۵ پارک جدید در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از تدوام عملیات اجرایی ۳۵ پارک محله‌ای و شهری در نقاط مختلف شهر خبر داد.

محمدحسین اسحقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۳۵ پارک محله‌ای را با محوریت مناطق کم برخوردار در دست احداث داریم که مساحت هریک از آنها از ۱۵۰۰ متر تا ۱۰ یا ۲۰ هکتار متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از این پارک‌ها، مجموعه پارک بزرگ تبریز، بزرگترین پروژه فضای سبز شهری به مساحت ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرائی آن با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

وی با اشاره به زمین‌های کشاورزی موجود در محدوده پارک بزرگ، مطرح کرد: زمین‌های کشاورزی و اکوسیستم موجود در پارک بزرگ را حفظ کرده و تنها اقدام به مسیرسازی در میان آن‌ها و اقدامات زیرساختی مثل روشنایی می‌کنیم.

اسحقی اضافه کرد: در زمین‌های غیر کشاورزی، پروژه‌های دیگری با محوریت دریاچه بزرگ پارک طراحی کرده‌ایم که این دریاچه حداقل ۱۴ برابر استخر ائل گلی است و می‌تواند محور گردشگری بزرگی باشد.

وی، توسعه فضای سبز پایدار را یکی از اولویت‌های شهرداری تبریز در سال جاری عنوان کرد و گفت: چندین پروژه کلان فضای سبز نیز در دست احداث داریم که پارک آرپادره‌سی با چند ۱۰۰ هکتار، توسعه پارک عباس میرزا و احداث زیرساخت‌های لازم، طرح توسعه ائل باغی و تملک باغات چایکنار و پارک‌ها و باغاتی در منطقه کوچه حسن، کوی پزشکان داریم که از جمله مهم‌ترین پروژه‌های فضای سبز شهرداری در سال جاری است.

وی افزود: تملک باغات اطراف کلانترباغی در حد فاصل توانیر و بیلانکوه و در دو طرف مسیر، در دست اقدام داریم که با اتصال به مقبره دوکمال، این مسیر تا آبرسان ادامه خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به احداث پارک باغشمال نیز گفت: مهم‌ترین پارکی که جنبه هویتی، اجتماعی و فرهنگی برای شهر دارد، پارک ۱۰ هکتاری باغشمال بوده که در محل سابق پادگان در حال احداث است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی ادامه داد: در این پروژه شاکله اصلی محل شامل ساختمان‌ها، درختان و فضای سبز حفظ می‌شود، ولی طرح‌هایی برای باغ کتاب، بلک باکس تئاتر و دیگر هنرها ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پارك شهر تبریز شورای شهر تبریز فضاي سبز احداث پروژه های عمرانی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

شهردار یزد گفت: دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان در راستای زیباسازی بصری شهری و همچنین افزایش تعامل شهروندان با فضای فناوری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی صبح امروز -پ _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به برخی از موضوعات متعدد در حوزه‌های زیباسازی شهری در مجموعه کارخانه نوآوری درخشان اظهار کرد: طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوارهای مقابل کارخانه فناوری یزد برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در این نشست در خصوص مزایای اجرای این طرح، گفت: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

شهردار یزد افزود: مقرر شد مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: در این جلسه مشکلاتی که متأسفانه پیمانکاران شرکت سرمایه گذار در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده‌اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

وی موضوع تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان را یکی دیگر از محورهای گفت و گو در این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد و بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

شهردار یزد افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را در خصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس از بررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

کد خبر 747317

دیگر خبرها

  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم