Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@15:00:29 GMT

تولید شمش فولادی از مرز ۹.۶ میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۰۹۸

تولید شمش فولادی از مرز ۹.۶ میلیون تن گذشت

ایران اکونومیست- میزان تولید شمش فولادی در پنج ماه نخست امسال از سطح ۹ میلیون و ۶۰۷ هزار تن گذشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را ثبت کرد.

 برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، میزان تولید شمش فولادی در پنج ماهه ۱۳۹۸ بالغ بر هشت میلیون و ۹۰ هزار تن بود.

برپایه داده های عملکرد پنج ماهه امسال میزان تولید شمش فولادی (بیلت و بلوم) به رقم پنج میلیون و ۳۱۵ هزار تن رسید که در مقایسه با چهار میلیون و ۶۹۰ هزار تن تولید پنج ماهه ۹۸ رشد ۱۳ درصد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در دوره این گزارش میزان تولید شمش فولادی( اسلب) رقم چهار میلیون و ۲۹۲ هزار تن را ثبت کرد که نسبت به ۵ ماهه ابتدایی ۹۸ با رقم سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن افزایش ۲۶ درصدی را گواهی می دهد.

رشد ۱۶ درصدی تولیدات فولادی

آمار مورد بررسی حاکی است، کل تولیدات فولادی در پنج ماهه امسال به رقم هشت میلیون و ۳۸۸ هزار تن رسید و در مقایسه با هفت میلیون و ۲۲۶ هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

مجموع مقاطع طویل فولادی تولید شده در دوره زمانی یاد شده به رقم چهار میلیون و ۲۳ هزار تن رسید و نسبت به سه میلیون و ۱۱ هزار تن پنج ماهه ۹۸ افزایش ۳۴ درصدی دارد.

علاوه براین مجموع مقاطع تخت فولادی نیز در پنج ماهه ۹۹ بالغ بر سه میلیون و ۹۸۱ هزار تن بود و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ که سه میلیون و ۴۹۱ هزار تن بود، رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، امروز ایران در بین ۱۰ فولاد ساز برتر جهان جای گرفته و پیش بینی شده در افق چشم انداز ۱۴۰۴ با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، به رتبه هفتم جهان برسیم.

امسال پیش بینی شده با ظرفیت بیش از ۴۰ میلیون تنی این بخش، میزان تولید به رقم حدود ۳۳ میلیون تن برسد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میزان تولید شمش فولادی سه میلیون میلیون تن پنج ماهه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد پیکان‌پور گفت: در سال ۱۴۰۲، جهت تأمین بهتر داروهای بیماران خاص، ضمن افزایش حمایت‌ها در جهت داخلی سازی تولید این محصولات، رایزنی‌هایی گسترده‌ای با شرکت‌های بین المللی دارویی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص انجام شد.

وی افزود: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین المللی به منظور تسهیل تأمین داروهای بیماران خاص نظیر برخی از فاکتورهای خونی، داروهای شیمی درمانی، داروهای پیوند، انسولین‌های قلمی و داروهای ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.

پیکان‌پور ادامه داد: همچنین به منظور ترخیص کالاهای دچار کمبودِ مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در مورد تأمین سرُم در سال ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرُم و واردات همزمان سرُم، وضعیت تأمین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و همزمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلوانزا و سوش های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ ماهانه ۹ تا ۱۱ میلیون سرُم مصرف شده بود که طی یک سال گذشته ۲۴۳.۵ میلیون سرُم تأمین و در آبان ۱۴۰۲ رکورد تأمین ۲۶ میلیون در ماه شکسته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • رشد ۲۰ درصدی اجرای آموزش‌های مهارتی در خوزستان
  • هنگام خرید ورق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • رشد ۵۲ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال گذشته