Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@01:53:31 GMT

ايران رتبه نخست جهان در اکتشاف نفت و گاز

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۱۱۲

ايران رتبه نخست جهان در اکتشاف نفت و گاز

خبرگزاری آریا- در رتبه بندی مخازن نفت و گاز کشف شده در سال 2019، رتبه نخست جهان در کشف بزرگترین مخازن نفت و گاز با کشف 5 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال به ایران تعلق گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، صالح هندی با بیان اینکه در سال 2019 بیش از 200 اکتشاف در جهان انجام شده افزود: سهم ایران از این اکتشاف ها، اکتشاف اول و سوم جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: ایران در سال 2019 میدان ارم را به عنوان رتبه اول و میدان نام آوران را باعنوان رتبه سوم بزرگترین اکتشاف‌های جهان درسال گذشته میلادی به دست آورد.
هندی با بیان اینکه در کسب این عناوین با بزرگترین شرکت‌های جهان رقابت کرده ایم گفت: رتبه دوم مربوط به گاز پروم روسیه با حدود 3 میلیارد بشکه و اختلاف فاحش با کشفیات ایران، رتبه سوم مربوط به شرکت قدیمی و قوی بریتیش پترولیوم، رتبه چهارم مربوط به ابر شرکت اکسون موبیل ایالات متحده و رتبه پنجم متعلق به نفت فلات قاره چین بوده است.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه حدود 20 میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال درسال 2019 درجهان کشف شده است افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم حدود 5 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال برای کشور ثبت کنیم که 25 درصد کل نفت وگاز کشف شده در سال 2019 جهان است.
وی با بیان اینکه این موفقیت درحالی بدست آمده که کشور ما با محدودیت‌های بسیاری مواجه است و در شرایط سختی کار می‌کنیم ادامه داد: در یک رقابت نابرابر و در شرایط تحریم، موفق شدیم بزرگترین کشف 2019 را از آن جمهوری اسلامی کنیم.
هندی درباره فعالیت‌های آتی اکتشاف در کشور هم گفت: کار تکمیل دو چاه اکتشافی انجام شده و سه چاه دیگر هم در نیمه دوم سال تکمیل خواهد شد و با کشفیاتی که امیدواریم در این مناطق به ثبت برسانیم، تکرار رتبه بزرگترین کشف جهان برای سال آینده دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی هم اکنون در دشت آبادان، ناحیه زمین شناسی دزفول و خلیج فارس در حال انجام است افزود: امسال در اکتشاف به مناطق جدید نیز ورود کرده ایم و به دنبال کشف منابع نفت و گاز در استان گلستان در موقعیت هیرکان و دشت مغان در موقعیت ارتوداغ هستیم که امسال کار حفاری چاه‌ها آغاز می‌شود و اگر این حفاری‌ها به نتیجه برسد با توجه به موقعیت این مناطق دستاورد بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: در کسب داده‌ها برای نخستین بار، یک طرح اکتشافی در منطقه بستان آباد میانه و طرح بسیار بزرگ دیگری در شرق بندرعباس و در منطقه جازموریان آغاز کرده ایم که به دلیل وسعت طرح ها، نتایج آن به سال‌های آینده موکول خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران رتبه نخست میلیارد بشکه سال 2019 نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرماندار کبودراهنگ ستاد جوانی جمعیت و خانواده شهرستان کبودراهنگ، افزود: با ثبت هزار و ۸۸۲ تولد، این شهرستان رتبه نخست استان را دارد.

مسلم غلامی غلامی افزود: پارسال تسهیلات ازدواج هزار و ۱۶۶ مورد و فرزندآوری هزار و ۳۰۰ مورد اعطا شده است.

او همچنین گفت: در این شهرستان بیش از هزار و ۲۰۰ خانواده سه فرزند و بیشتر در سامانه طرح ملی زمین ثبت نام کرده اند و ۱۵ هکتار زمین برای اعطا به این خانواده‌ها آماده شده، اما کافی نیست.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استان همدان هم گفت: در این شهرستان با آسیب‌های اجتماعی مواجه نیستیم و کبودراهنگ از شهرستان‌های نمونه استان همدان و کشور در امر عفاف و حجاب هست.

خانم ستاری نوید افزود: باید در ۳ سال آینده نرخ باروری را از ۱.۶ به ۲.۱ برسانیم.

او همچنین گفت: ۲ مرکز ناباروری در مرکز استان فعال است و ۹۰ درصد هزینه را بیمه پرداخت می‌کند و در استان همدان ۲۲ درصد زوجین نابارور هستند.

مدیرعامل مرکز جامع تحکیم بنیان خانواده هم گفت: مرکز تحکیم بنیان خانواده حدود یکسال است در کشور ایجاد شده و متخصصین و مشاوران خانواده در این مرکز برای کمک به خانواده‌ها حضور دارند.

کامرانی صالح افزود: در ۳۵ روستای این شهرستان کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و برای مابقی روستا‌ها هم آمادگی اعزام کارشناس برای راه اندازی کارگاه‌های مشاوره را داریم.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ هم گفت: برای افزایش فرزندآوری و ازدواج و کاهش طلاق در دو سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نشست و کارگاه آموزشی در سطح شهرستان برگزار شده است.

سرهنگ سوری خواستار راه اندازی مرکز ناباروری در شهرستان و کمک به زوج‌های نابارور برای بهره مندی از این مراکز شد.

دیگر خبرها

  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • (عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد