Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه استقامت یکی از شاخه‌های صبر است، گفت: زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد، صبر در هویت بخشی اسلامی، مثل سر نسبت به بدن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت پور ظهر امروز در افتتاحیه همایش ملی "مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم" که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: باید رمز و راز استواری را از قرآن فراگرفت، جامعه و جانی که با قرآن استوار خواهد شد قوام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای ایستادگی پای شعارها و راهی که انتخاب کرده‌ایم باید فرهنگی به نام استقامت در درون افراد شکل بگیرد و پیروزی و رفاه محصول ماندگاری در طریق مستقیم است.

بهجت پور بیان کرد: این استقامت است که به ما قیمت می‌دهد و اگر استقامت به‌عنوان گزینه روحی خودمان انتخاب کنیم به پیروزی نهایی خواهیم رسید، باید اهداف بلندی که نهضت سیدالشهدا(ع) داشت و شخصیت جامعه اسلامی را به آن برگرداند همچنان پویا، مؤثر و دارای موج‌های عظیم و گسترده و اثربخش در جهان باشد تا ان‌شاءالله نوبت به فرزند ایشان یعنی مهدی آل محمد(عج) برسد.

یزد| همه دستگاه‌ها زمینه‌های لازم را برای ارتقا و ترویج فرهنگ قرآن و عترت ایجاد کنندبزرگترین رویداد قرآنی استان خراسان رضوی ‌"مجازی" برگزار می‌شودنفرات برگزیده چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی خراسان جنوبی معرفی شدند

وی عنوان کرد: اگر مقاومت به معنای برپا شدن، استواری، پایداری و مفاهیمی ازاین‌دست باشد که در لغت و قرآن هم به آن توجه شده است، اصلی‌ترین کار این است که شخصیت انسان را استوار کند و او را در مسیر استواری قرار دهد و این از نکته‌های ارزشمندی است که آیات قرآن به فراوانی از آن سخن گفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وقتی شما می‌بینید که حکومت‌هایی مثل امارات و بحرین از مسیر مقاومت خارج‌شده و در برابر ابرقدرت‌ها سر خم می‌کنند، باید بدانید که این وعده خدا است و نشان‌دهنده نزدیک شدن روز پیروزی است.

ظرفیت قرآن در پرتو عمل مختار انسان به آن داده می‌شود

بهجت پور با تأکید براینکه ظرفیت قرآن در پرتو عمل مختار انسان به آن داده می‌شود، افزود: راه مستقیم و استوار، یک جریان روان و سهل در حوزه شناخت و موردعلاقه است که به همان نسبت مشغول مخالفت‌ها، معارضت‌ها و تلاش برای بازگرداندن افراد از مسیر می‌شود.

وی با تأکید براینکه استقامت به ما قیمت می‌دهد، افزود: خداوند می‌فرمایند بخشی از اراده‌های من و مصلحت‌هایی که در زندگی اجتماعی ایجاد کردم، برای آزمایش ماندگاری شما بر سر این راه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ارزش و جایگاه قرآن کریم گفت: فرهنگ متعال قرآنی فرهنگ امید است، حضرت زینب(س) فرمودند ما در جریان کربلا جز زیبایی نمی‌بینیم آن حضرت به رقم همه سختی‌ها مسیر را مسیر تحقق اراده‌های الهی می‌دیدند.

بهجت پور خاطرنشان کرد: استقامت یکی از شاخه‌های صبر است و زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد، صبر در هویت بخشی اسلامی، مثل سر نسبت به بدن است و اگر استقامت را به‌عنوان روحیه خودمان انتخاب نکنیم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر حوزه های علمیه خواهران بهجت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند

اسماعیلی با بیان اینکه اهتمام ما در وزارت فرهنگ این است که شورای فرهنگ قرآنی کشور در صدر فعالیت‌های دستگاه‌ها باشد، گفت: در تلاش هستیم جلسات آن به صورت مرتب و معمول برگزار شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که شامگاه چهارشنبه (۸ فروردین‌ ماه) در نمایشگاه قرآن‌کریم برگزار شد با اشاره به اینکه اهتمام ما در وزارت فرهنگ این است که شورای فرهنگ قرآنی کشور در صدر فعالیت‌های دستگاه‌ها باشد، اظهار کرد: در تلاش هستیم جلسات آن به صورت مرتب و معمول برگزار شود.

وی ادامه داد: ما در این نمایشگاه از ۲۶ کشور مهمان داریم و برخلاف دوره‌های قبل که بخش بین‌الملل بسیار نحیف بود، امسال این بخش فوق‌العاده بود و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های بسیار متنوعی صورت گرفت که از میان آنها می‌توان به رونمایی از ۷ اثر اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) تا مراسم ازدواج ۲۰ زوج که در نمایشگاه امسال صورت گرفت، اشاره کرد.

اسماعیلی در باره رونمایی از ۷ اثر اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت(ع) توضیح داد: تا به امروز ۲۰ اثر از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل بیت(ع) آماده است که تا پایان ماه رمضان ‌چاپ می‌شود و چاپ این آثار تا ۱۰۰ جلد هم ادامه خواهد داشت که آثار بسیار قابل توجهی است.

در بخش دیگری از این‌ جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به مشاهده یک همگرایی در خدمت به قرآن و ترویج معارف قرآنی با محوریت مردم و حمایت مراکز حاکمیتی اشاره کرد و گفت: در جلسه اول سال که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان نکات روشنی درباره اهتمام به تفسیر، تدبر و توجه به آیات برای حل مشکلات بیان کردند.

وی افزود:‌ ما جلسه دوم را در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار کردیم و باید این فرصت را جدی بگیریم و امیدمان این است که بتوانیم مطالبات رهبری را محقق کنیم. 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به کار رصدسنجی برای عملیات زندگی با آیه‌ها اشاره کرد و افزود: ‌مطالب جالبی به دست ما آمده است. برای نمونه ۷۵ درصد مردم که به این پرسشنامه جواب دادند با یک تفاوتی از اینکه قرآن محفوظات زیادی ندارند و حفظ قرآن نکردند،‌ احساس خسارت داشتند. 

وی ادامه داد: این تشنگی جامعه را نسبت به قرآن نشان می‌دهد. کسانی که در مدار فعالیت قرآنی بودند،‌ سهم مساجد بیش از چیزی است که توقع داشتیم یا درصد زیادی از مسیر جلسات خانگی علاقه‌مند شدند که می‌تواند در سیاست گذاری‌های ما اثر گذار باشد. 

قمی در پایان به برنامه‌های قرآنی از جمله تجمع استادیوم آزادی و برنامه محفل اشاره کرد و خواستار شد:‌ برای روز قدس، قرآنی‌ها باید یک فراخوان خوب بدهند و پرچمدار این روز باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت