Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزارت دفاع تایوان روز شنبه و برای دومین روز متوالی مدعی رهگیری هواپیماهای نظامی چین شد.

به نوشته وبگاه «ایندیا تودی» وزارت دفاع تایوان روز شنبه مدعی شدکه جنگنده‌های تایوانی چند هواپیمای نظامی چین که قصد نزدیک شدن به جزایر تایوان و عبور از تنگه مهم تایوان را داشتند، رهگیری کردند. وزارت دفاع تایوان مدعی شده که شمار هواپیماهای چین 19 فروند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان نوع و تعداد این هواپیماها را 12 فروند جنگنده «جی-16» 2 فروند جنگنده «جی-10»، 2 فروند جنگنده «جی-11»، 2 فروند بمب افکن «اچ-6 » و 1 فروند هواپیمای ضد زیر دریایی «وای -8» ذکر کرد.

وزارت دفاع تایوان افزوده که جنگنده‌های تایوانی این هواپیماها را رهگیری کرده و سامانه‌های دفاع موشکی نیز برای مقابله با فعالیت‌های هوایی چین در منطقه حضور دارند.

دولت چین طبق اصل چین واحد، تایوان را بخشی از سرزمین واحد چین  و مواضع آمریکایی‌ها در قبال روابط با تایوان و فروش تسلیحات را مغایر با این اصل می‌داند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ روابط خود با تایوان را قطع کردند و اعلام کردند که به اصل چین واحد پایبند هستند اما طی سال‌های اخیر به اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات به تایوان دست زده‌اند.

تایوان در بحبوحه تنش با چین اخیرا قرارداد خرید تعدادی جنگنده  «اف-16 » از آمریکا منعقد کرد. یک مقام آگاه در این باره گفت این قرارداد 62 میلیارد دلاری 10 ساله با شرکت «لاکهید مارتین» آمریکاست. گفته می‌شود شمار این جنگنده‌ها 66 فروند است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هواپیماهای نظامی وزارت دفاع تایوان چین چین آمریکا هواپیماهای نظامی وزارت دفاع تایوان وزارت دفاع تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونگ جون» وزیر دفاع چین امروز چهارشنبه تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

کد خبر 6080506

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد