Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@01:25:54 GMT

سفر پامپئو به آمریکای لاتین «شکست‎ خورده» است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۱۹۰

« نیکلاس مادورو » رئیس‌جمهور ونزوئلا سفر « مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین را توری با هدف «جنگ‌افروزی» خواند و آن را شکست خورده دانست. وی تاکید کرد مردم ونزوئلا برای مقاومت ساخته شده‌اند و هرگز تسلیم نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پامپئو از آمریکای جنوبی با هدف اعلام حمایت از دموکراسی‌های محلی و مهار تهدید آنچه در ادعایی «رژیم غیرقانونی مادورو» خواند، سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا در سفر به «گویان» (کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی در منطقه کارائیب)، خواستار افزایش فشار بر نیکلاس مادورو شد. 

پامپئو گفته بود آمریکا (در ادامه کارزار فشار این کشور بر دولت قانونی ونزوئلا) قصد دارد ۳ میلیون دلار به گویان برای حمایت از پناه‌جویان ونزوئلایی کمک ارائه دهد. 

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. این سناریو اکنون عملاً شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نیکلاس مادورو مایک پامپئو آمریکای لاتین آمریکای لاتین نیکلاس مادورو ونزوئلا مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست.

کد خبر 6082873

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • واکنش عجیب سرمربی مشهور به گل خورده (عکس)
  • ستاره دربی از دل تیم شکست خورده!
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا