Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:09:22 GMT

وضعیت بازار بورس ۲۹شهریور ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۲۱۹

وضعیت بازار بورس ۲۹شهریور ۱۳۹۹

خبرگزاری تسنیم: در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 12میلیارد و 886میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 13هزار و 257میلیارد تومان در یک میلیون و 847هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 4هزار و 597واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 699هزار و 510واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیح فارس و معدنی و صنعتی گل گهر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1205واحد، کل (هم‌وزن) 2474واحد، قیمت (هم‌وزن) 1622واحد، آزاد شناور 8821واحد و شاخص‌‌ بازار دوم 23416 واحد افت و شاخص بازار اول 140 واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 885 میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 410میلیارد تومان در 942هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 199واحد رشد کرد و در ارتفاع 18هزار و 120واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، سرمایه‌گذاری صبا تامین و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس تهران بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه فوری سازمان بورس/ دامنه نوسان بورس چه تغییری کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با تصمیم جدید در بازار سرمایه، در پی تنش‌های اخیر، دامنه بورس به مثبت و منفی یک کاهش یافت و هم اکنون روی تابلوی معاملات اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تداوم معاملات بازار با محدودیت دامنه نوسان به این شرح است:

پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی 1 درصد و دامنه نوسان صندوق های سهامی نیز به مثبت و منفی 2 درصد محدود گردد.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت های بورس و فرابورس بصورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت های بورس و فرابورس بصورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894887

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس با ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی ۱ درصد شد
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس تغییر کرد
  • اطلاعیه فوری سازمان بورس/ دامنه نوسان بورس چه تغییری کرد؟
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس برای سه روز تغییر کرد