Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس جدیدترین آمار بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور در مجموع به 591.8 میلیارد دلار افزایش یافت.

دارایی‌های بین‌المللی حدود 0.02 درصد در هفته 4 تا 11 سپتامبر رشد داشت. آمارها نشان داد، از ابتدای ماه ژانویه، روسیه ذخایر فورکس خود را 37.4 میلیارد دلار افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ذخایر در سال گذشته 18.3 درصد رشد داشت.

به نوشته راشا تودی، روسیه 4 سال است که این ذخایر خود را تقویت می‌کند. سال گذشته، رشد نزدیک به 86 میلیارد دلاری و سال 2018 و 2017 به ترتیب رشد حدود 33 و 55 میلیارد دلاری داشت.

همچنین این کشور در حال تغییر ذخایر بین المللی خود است و سهم دلار آمریکا را به نفع ارزهای دیگر و طلا تغییر داده است. رکورد افزایش اخیر قیمت طلا سبب شد تا ذخایر بین المللی روسیه در ماه آگوست به بالاترین رقم در تاریخ این کشور برسد و از 600 میلیارد دلار عبور کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه بانک مرکزی طلا دلار ذخایر ارزی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدیدها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرزهای این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشورهای هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است