Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به احساس خطر جریان تندروی آمریکایی ـ صهیونیستی ضد ایرانی از احتمال عدم موفقیت ترامپ در انتخابات نوامبر، مجموعه عناصر این جریان تمام تلاش خود را در روزهای آخر این دوره به کار گرفته تا تغییر ریلی در رویکرد کاخ سفید در مواجهه با ایران اتفاق نیافتد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اخبار و اطلاعات به دست آمده از آخرین فعالیت‌های ضد ایرانی اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) حاکی از اقدامات جدیدی است که بستر لازم برای تداوم رویکرد دولت «دونالد ترامپ» در قبال ملت ایران را حتی در صورت پیروزی «جو بایدن» فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندیشکده متأثر از لابی صهیونیستی «آیپک» که در 4 سال اخیر عملاً پیمانکار دو وزارتخانه دفاع و خارجه ایالات‌متحده آمریکا برای طراحی و پیشبرد مقاصد ضد ایرانی آن‌ها بوده، دست کم دو اقدام جدید را از حدود 2 ماه پیش در دست پیگیری دارد.

«مارک دوبوویتز» رئیس این بنیاد معتقد است که با این دو اقدام ابتکاری و جدید، حتی در صورت تصدی دموکرات‌ها بر کاخ سفید، شرایط برای تداوم راهبرد «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران مهیا خواهد بود:

الف) رایزنی برای تشکیل یک ائتلاف و یا جبهه متحد شامل مؤسسات هم‌فکر تا قبل از انتخابات نوامبر با هدف فشار سیاسی متمرکز بر دولت جدید (چه ترامپ جمهوری‌خواه و چه بایدن دموکرات) برای حفظ رویکرد فعلی کاخ سفید علیه ایران و تقویت راهبرد فشار حداکثری.

دوبوویتز تاکنون علاوه بر بنیاد متبوع خود، سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) به رهبری «مارک والاس» سفیر سابق ایالات‌متحده در سازمان ملل متحد و «بنیاد یهودی برای امور امنیت ملی» (JINSA) به ریاست «دیوید استاینمن» را در این موضوع همراه کرده است.

ب) تدوین یک بانک اطلاعاتی از سخنان مقامات سیاسی و نظامی ایران با هدف مشخص کردن موارد تأسیس مسئولیت حقوقی دولت ایران در مراجع داخلی و بین‌المللی جهت زمینه‌سازی برای اقدامات سیاسی و حقوقی بعدی.

در این طرح قرار است از اظهارات مقامات ایرانی برای مستندسازی‌های حقوقی علیه کشورمان بهره‌برداری شود.

بر این اساس؛ این‌گونه به نظر می‌رسد که با توجه به احساس خطر جریان تندروی آمریکایی ـ صهیونیستی ضد ایرانی از احتمال عدم موفقیت ترامپ در انتخابات نوامبر، مجموعه عناصر این جریان تمام تلاش خود را در روزهای آخر این دوره به کار گرفته تا تغییر ریلی در رویکرد کاخ سفید در مواجهه با ایران اتفاق نیافتد.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: پنتاگون وزارت خارجه آمریکا ترامپ ضد ایرانی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082045

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران