Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@12:48:35 GMT

مرزهای چهارگانه ایران و عراق کاملا بسته است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۴۹۰

مرزهای چهارگانه ایران و عراق کاملا بسته است

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر روابط حسنه مرزی میان ایران و عراق گفت: عاشقان و زائران امام حسین (ع) به مرزها مراجعه نکنند چرا که کشور عراق آمادگی پذیرش زوار را ندارد.

به گزارش ایسنا سردار قاسم رضایی ظهر امروز در سفر به استان خوزستان از پایانه مرزی شلمچه دیدار کرد و با مرزبانان به گفت و گو پرداخت.

جانشین فرمانده ناجا در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مرزبانان ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هستند، گفت: روحیه دفاع مقدسی در مرزبانان جاری است و آنان باوقار و اقتدار مرزها را کنترل می کنند و در حال حاضر در بهترین شرایط امنیتی در مرزها به سر می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به روابط حسنه مرزی میان ایران و عراق تصریح کرد: روابط خوبی با کشور عراق داریم و مرزنشینان نیز همکاری مطلوبی با مرزبانان دارند.

وی تاکید کرد: بنا بر اعلام کشور عراق، مرزهای این کشور برای همایش اربعین بسته است و از زائران وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع)  درخواست داریم با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا همکاری لازم را داشته باشند و به مرزها مراجعه نکنند.

جانشین فرمانده ناجا با اعلام اینکه مرزهای چهارگانه کاملا بسته است و هیچگونه ترددی انجام نمی شود، تصریح کرد: سلامت مردم به ویژه زائران برای ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بین الحرمین بین ایران اسلامی تا کربلا بوده اما ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده موجب شد برگزاری این کنگره عظیم متوقف شود، اعلام کرد: دوستان ما در عراق آمادگی پذیرش زائران را ندارند و آنها را نمی پذیرند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه استان خوزستان، جای اراذل و اوباش گری نیست، تصریح کرد: خبرهای مبنی بر سرقت را همکاران ما به جد دنبال می کنند، همچنین در بحث مقابله با اراذل و اوباش، قاچاقچیان سلاح و کسانی که درصدد برهم زدن نظم عمومی هستند، قاطعانه برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رضایی به شهروندان توصیه کرد: به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی دریافت کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Sr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق مرزها جانشین فرمانده ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی

ایران و کویت در مورد افزایش تلاش ها برای جستجو و نجات کشتی های ماهیگیری، تجاری، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تامین امنیت مرزهای دریایی بین ۲ کشور گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، این موضوعات در جریان دیدار سرتیپ «مبارک علی الصباح»‌ مدیر کل گارد ساحلی کویت با سرلشکر «احمد علی گودرزی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت کشور کویت در اعلامیه ای اضافه کرد که این دیدار در ساختمان اداره کل گارد ساحلی در پایگاه دریایی «صباح آل احمد» برگزار شد.

به اعلام این وزارتخانه، در جریان آن راهکارهای تقویت تلاش‌ها برای جستجو و نجات کشتی‌های ماهیگیری تجاری، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تضمین امنیت مرزهای دریایی بین ۲ کشور مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

در این دیدار طرفین بر ضرورت تقویت همکاری ها برای امنیت مشترک دریایی، تسهیل خطوط تجارت دریایی، حفظ ثبات و امنیت دریانوردی تاکید کردند.

اداره کل گارد ساحلی کویت در ژانویه گذشته یک شناور چند ماموریتی که کار جست وجو و نجات را برعهده دارد و همچنین یک شناور دیگر برای شناسایی و تحقیقات در مورد امنیت دریایی که هر ۲ ساخت وزارت این کشور است را با هدف تقویت توانمندی های دریایی به آب انداخته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است