Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:31:31 GMT

مقاوم سازی مسکن روستایی در سقز ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۸۱۱

مقاوم سازی مسکن روستایی در سقز ضروری است

جمیل دستواره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار واحدهای مقاوم سازی شده روستاهای شهرستان سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان کردستان و دارای بیشترین تعداد روستا، نسبت به سایر شهرستان‌ها، نامناسب و کم است.

وی با بیان اینکه این شهرستان در نقشه پهنه بندی خطر نسبی زلزله، در منطقه با خطر پذیری زیاد قرار دارد و اغلب واحدهای مسکونی روستاهای تابعه بویژه بخش سرشیو و روستاهای زیر ۳۰ خانوار دارای بافت فرسوده و غیر امن است، از مردم خواست نسبت به دریافت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستواره با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازهای روستایی اضافه کرد: سقف اعتبارات مقاوم سازی واحد های مسکن روستایی از ۴۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله افزایش یافته است.

وی به فعالیت این اداره در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۸۵ تاکنون سه هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است ضمن اینکه ۴۵۰ واحد مسکونی شهرهای سقز و صاحب نیز مقاوم سازی شده و ۵۳۰ قطعه زمین نیز به افراد فاقد مسکن واگذار شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی سقز زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی سقز زلزله بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی سقز زلزله اخبار کنکور مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  هادی زارعی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: این واحد‌ها با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی اجرا شده است.
وی گفت: بیش از ۶۰ درصد از واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان مقاوم سازی شده است و دولت تلاش دارد تا با پرداخت تسهیلات به مقاوم سازی منازل روستاییان سرعت ببخشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه از افتتاح طرح‌های زیرسازی و روسازی و آسفالت در ۱۳ روستای استان در گستره ۴۴ هزار مترمربع خبرداد و گفت: این طرح‌ها در روستا‌های شهرستان‌های مانه، سملقان، شیروان، بجنورد، فاروج، اسفراین، رازوجرگلان و بام و صفی آباد اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در زنجان مقاوم سازی می شود
  • مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید