Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@19:53:03 GMT

آشنايي با غذاهای محلی ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۹۸۲۶

آشنايي با غذاهای محلی ایران

پیچاق قیمه (اردبیل)
خورشت بادام اردبيل كه به آن پيچاق‌قيمه نيز مي‌گويند، يکي از غذاهاي سنتي و خوشمزه اين شهر است. اين خورشت در ظاهر شباهت زيادي به خورشت خلال كرمانشاه دارد، اما بايد بدانيد كه در پيچاق قيمه برخلاف خورشت خلال خبري از زرشک نيست. در تهيه اين غذاي سنتي که مخصوص مراسم رسمي اين منطقه است، از گوشت گوسفندي تازه، خلال بادام، تخم‌مرغ و ادويه استفاده مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کباب مشتی(اصفهان)
يكي از غذا سنتي اصفهان كه از گوشت چرخ کرده، پياز، زردک (نوعي هويج ايراني مخصوص زمستان) يا هويج رنده شده، آرد نخودچي و ادويه‌هاي مختلف تهيه مي‌شود. اين كباب را در شهدي به عنوان شهد کباب (سرکه و شيره يا شکر، آب و زعفران) مي‌جوشانند. پس يادتان باشد در سفر به شهر اصفهان از خوردن اين غذا غافل نشويد.

 

قورمه به(شیراز)
اين غذا که مانند بسياري از غذاهاي شيرازي طعم نسبتا شيريني دارد از گوشت گوسفند، پياز، به، لپه، آبليمو، شکر، زعفران و ادويه‌هاي مختلف تهيه مي‌شود. قورمه‌به كه يكي از غذاهاي سنتي شيراز است، همراه با برنج سرو مي‌شود.
- شبنم اعماري

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند

به گزارش "ورزش سه"،  مهدی کریمی که فصل گذشته با گیتی‌پسند قهرمان بلامنازع لیگ فوتسال ایران شد، یک چپ‌پای خوش‌تکنیک و ساکت است که حرف‌هایش را با توپ در زمین می‌زند.

او‌ که در کارنامه ملی‌اش بیش از ۳۰ گل دارد، دومین جام ملت‌هایش را تجربه می‌کند. کریمی در جام ملت‌های کویت سه گل به ثمر رساند و حالا در اولین دیدار مرحله گروهی هم گل اول ایران را با ضربه‌ای غیرقابل مهار از بین دفاع فشرده افغانستان به تور چسباند تا ایران به سوی اولین پیروزی قدم بردارد.

مهدی کریمی که شماره ۱۱ ایران را به تن می‌کند متولد ۱۳۷۵ است و علاوه بر قهرمانی در جام ملت‌ها با اشتیاق کامل چشم به درخشش در جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ دارد.

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • شنیده شدن صدای انفجار در اطراف شهر قهجاورستان اصفهان
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی