Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نسبت به برخورد قانونی با انتشاردهندگان تصاویر مبتذل و محتوای غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی خبر داد.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام تحریری بیان داشت: بر اساس بند ۳ از ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی و مواد ۷۴۲ و ۷۴۳ از قانون مذکور، در صورتی که افراد در صفحات مجازی، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی تصاویر مبتذل و محتوای غیراخلاقی و جریحه دار کننده عفت و اخلاق عمومی بارگذاری نمایند به حبس از سه ماه تا یکسال، تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین قرارگاه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دادسرای قم بیان داشت: امروزه یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی ولنگاری و اعمال مجرمانه ای است که در بستر فضای مجازی اتفاق می افتد که در همین راستا، قرارگاه دادسرای قم با توجه به اهمیت اشراف بر فضای مجازی رصد مستمر صفحات مرتبط با قم را در دستور کار خود قرار داده است و در همین خصوص طی ده ماه گذشته تاکنون ۱۰۵ نفر از عوامل انتشار این گونه آثار که عمده آنها در اینستاگرام مشغول به انجام فعالیت های مجرمانه از جمله مدلینگ مبتذل، کشف حجاب، لایوهای غیر اخلاقی و توزیع مشروبات الکلی و موادمخدر بوده اند شناسایی و با دستور قضایی بازداشت و ضمن از دسترس خارج نمودن دائم حساب های کاربری آنان، برای نامبردگان پرونده قضایی تشکیل و برای آنان کیفرخواست صادر گردیده است.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه اقدام هنجارشکنانه و اعمال مجرمانه در فضای مجازی موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات صفحه و گرداننده آن به شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ در پیام‌رسان‌ ایتا یا واتساپ جهت پیگیری قانونی ارسال نمایند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038T6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دادستانی قم فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی