Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن با حضور علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه صبح امروز (شنبه 29 شهریور ماه) در این مرکز برگزار شد.

زاکانی در این نشست مشکل تامین مسکن را از مسائل اساسی کشور و نیازهای اولویت‌دار جوانان دانست و گفت: بررسی دقیق و مقایسه طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن با قوانین مصوب مشابه قبلی و همچنین در نظر گرفتن مشکلات بخش مسکن کشور و نیازمندی‌های محرومان جامعه، باعث خواهد شد تا نقاط ضعف این طرح از منظر فنی و اقتصادی برطرف و نقاط قوت آن تقویت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن در جلسه علنی روز چهارشنبه (19 شهریورماه) مجلس و با برشمردن ایرادات وارده به این طرح، تصریح کرد: ما به جای عبرت گرفتن از مسیرهای طی شده گذشته که مطمئناً معایب و محاسنی داشته، بدون دقت داریم داریم مسیر دیگری را در حوزه مسکن طی می‌کنیم.

زاکانی با تاکید بر نقدهای وارد بر طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن، یادآور شد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت خلاصه‌وار انتقادهای کارشناسی وارد به این طرح را نیز پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه تعارضات قانونی درخصوص طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن نیاز به تبیین دارد، توضیح داد:‌ در کنار تشریح ایرادات این طرح، جایگزین بدیلی برای آن نیز باید در نظر گرفته شود.

رییس مرکز پ‍ژوهش‌های مجلس همچنین با اشاره به تاثیر تصویب و اجرای طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن در رشد نقدینگی کشور، گفت: بهترین شیوه در بررسی این طرح این است که یک کار بین‌ رشته‌ای بین کمیسیون‌های مرتبط با حوزه مسکن تعریف شود تا مشکلات طرح را مرتفع کنند.

زاکانی تاکید کرد: در طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن برای کارآمدی بیشتر، باید اقشار و دهک‌های مختلف به صورت پلکانی دیده شوند.

رییس مرکز پ‍ژوهش‌های مجلس با ذکر این مثال که 1600 هکتار زمین در قم بافت فرسوده است، گفت: باید در طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن، نوسازی شهری دیده شود چراکه اگر همین‌ بافت‌های فرسوده با یک مدل درست نوسازی شوند می‌توانیم یک زیست‌بوم جدید ایجاد کرده و در کنار آن مردم را نیز صاحب سرمایه کنیم.

زاکانی با بیان اینکه باید با ایجاد تسهیلات، صدور مجوزهای ساخت مسکن را به حداقل‌ترین زمان ممکن برسانیم، تصریح کرد: با اصلاح طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن باید براساس منطق صحیح به سمت تولید 300 هزار واحد مسکونی برای دهک‌های پایین و نیازمندان حرکت کنیم.

در ادامه جلسه رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با استماع نظرات کارشناسی در خصوص طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن تاکید کرد که بایستی در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس جوانب زیربنایی و اقتصادی طرح نیز بحث و بررسی شود.

گفتنی است در پایان این نشست تصمیماتی مبنی‌بر ارائه گزارش مرکز درخصوص طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن و همچنین تبیین این موضوع در نشست علنی روز یکشنبه مجلس و در زمان بررسی کلیات این طرح، اتخاذ شد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه(19 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن با ۱۶۹ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رسید. با وجود مخالفت‌های کارشناسی مبنی بر لزوم بررسی بیشتر طرح، در جلسه علنی روز چهار‌شنبه (26 شهریور ماه)، نمایندگان با 61 رأی موافق، 107 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در خانه ملت، با سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن مخالفت کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهش تولید تامین مسکن علیرضا زاکانی علیرضا زاکانی مرکز پژوهش های مجلس تامین مسکن جهش تولید طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن مرکز پژوهش های مجلس جلسه علنی رییس مرکز علنی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد. روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات منطقه را تببین کرد.
علی باقری، تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین و بویژه نسل‌کشی در نوار غزه و نیز تجاوز به کشور‌های منطقه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم با نقض تمام اصول و قواعد بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق حمله کرد و چند تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی کشور میزبان در دمشق حضور داشتند، به شهادت رساند.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به این تجاوز، عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.
باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد